• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32041
+
-

معمای دقیقه 63

داربی کم‌حادثه یک صحنه بحث‌برانگیز داشت. جایی که علیپور در محوطه جریمه سرنگون شد و هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند فغانی می‌توانست خطای پژمان منتظری روی علیپور را پنالتی اعلام کند. کارشناسان داوری اما نظرات متفاوتی درباره این لحظه دارند.
 
نصیرزاده: فغانی می‌توانست پنالتی بگیرد
خطایی که روی علیپور صورت گرفت به‌طور قطع پنالتی بود و اگر فغانی این صحنه (خطا روی علیپور) را پنالتی می‌گرفت قابل دفاع بود.
 
 سلیمانی: روی علیپور خطایی رخ نداد
 فغانی در 90دقیقه بازی مدیریت خوبی داشت. بازی‌ پربرخورد بود که در هر 2دقیقه یک خطا را شاهد بودیم. به همین جهت داور هم حتی از سوت زدن زیاد دیگر خسته شده بود. در دقیقه 55 علی علیپور اعتقاد داشت که در محوطه جریمه روی او خطا رخ داده بود و داور باید پنالتی می‌گرفت، اما فغانی به درستی دستور به ادامه بازی داد. البته در دقیقه 60 هیچ خطایی روی روزبه چشمی رخ نداد و داور به اشتباه خطا گرفت. در دقیقه 63 علیپور یک‌بار دیگر در محوطه جریمه سرنگون شد که این صحنه هم نمی‌توانست پنالتی باشد. درست که در این صحنه برخوردی ساده وجود داشت، اما بازیکن حریف دست علیپور را گرفت. با این حال هیچ خطایی رخ نداد و داور به‌درستی اعلام پنالتی نکرد.

   یدالله جهانبازی: تیم داوری روز خوبی داشت
آقای فغانی 4  اخطار در این بازی نشان داد که هر 4 اخطار درست بوده است. تیم داوری روز خوبی داشت و داور چهارم هم در این بازی توانست نیمکت 2 تیم را
 به خوبی مدیریت کند. نکته مبهمی از لحاظ داوری در این مسابقه مشاهده نکردیم. شاید تیم داوری به لحاظ فنی سرتر از 2 تیم بوده است. داوران در این بازی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند. تمام صحنه‌هایی که آقای فغانی سوت زد کاملا درست بود. با توجه به دوندگی بالایی که داشت سعی می‌کرد به تمام صحنه‌ها نزدیک باشد و در کل توانست خیلی مسلط بازی را مدیریت کند.

   مظفری‌زاده: روی علیپور خطا نشد
در دقیقه47 پژمان منتظری بیرون محوطه جریمه با گرفتن پیراهن علی علیپور از حرکت این بازیکن جلوگیری کرد و داور به‌درستی کارت زرد به او نشان داد. در دقیقه53 (صحنه بحث‌برانگیز بازی) نیز علیپور در مسیر حرکت به سمت دروازه تعادل خود را از دست داد که دستور فغانی برای ادامه بازی درست بود. در دقیقه68 کمک داور با دست چپ خودش پرچم را بالا برد که به نشانه خطای مهاجم پرسپولیس بود؛ چیزی که عجیب بود و فغانی به درستی ادامه بازی داد. داور احمد نوراللهی را به‌خاطر خطا با کارت زرد جریمه کرد و در دقیقه 90 و 92 هم خلیل‌زاده و چشمی به‌درستی کارت زرد گرفتند. در مجموع فغانی با دوندگی خوب و تجربه بالا این بازی پربرخورد را به‌خوبی قضاوت و مدیریت کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید