• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 32014
+
-

با مردم

  نیم‌نگاهی به مشکلات
سلام خسته نباشید. پیام‌هایی را که مردم برای شما ارسال می‌کنند به خوبی در این ستون منتشر می‌کنید، اما انتظار می‌رود مسئولان هم نیم‌نگاهی به مشکلات مردم داشته باشند و آنها را پیگیری کنند.
اکبری از تهران

  تبعیض در پرداخت وام به بازنشستگان

سلام. اخیرا مسئولان در سازمان بازنشستگی کشوری اعلام کرده‌اند به بازنشستگان خود قرار است وام 5میلیون تومانی بدهند. این در حالی است که چندین سال است برای دریافت وام 2میلیون تومانی در کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی فردیس در نوبت دریافت وام هستم ولی هر بار که مراجعه می‌کنم می‌گویند هنوز نوبت شما نرسیده است! چرا بین بازنشستگان تبعیض و تفاوت قائل می‌شوند؟
خلیلی، بازنشسته تأمین اجتماعی 

  وزیری از جنس آموزش و پرورش

سلام. در صفحه جامعه روزنامه همشهری وقتی گزارش گفت‌وگوی وزیر آموزش‌وپرورش را با عنوان «علل بروز آسیب در خانواده‌ها» خواندم، بسیار لذت بردم. با داشتن 44سال سابقه خدمت در وزارت آموزش و پرورش معتقدم درک ملموس جامعه دانش‌آموزی توسط وزیر آموزش‌وپرورش نشأت‌گرفته از افکار نقادانه ایشان است. اگر آقای وزیر و همکاران‌شان بتوانند برای دانش‌آموزان محیطی امن، به‌ دور از آسیب‌های اجتماعی و مطلوب با یاری معلمان و مشارکت خانواده فراهم کنند، شایسته تقدیر خواهد بود. به‌نظرم ایشان وزیری توانمند از جنس خود فرهنگیان هستند و برای همین، مسائل و مشکلات خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش را درک می‌کنند. امیدوارم منتشر کنید.
رنجبر، فرهنگی بازنشسته از تهران
 
درخواست از شرکت مترو
با سلام. همانگونه که تردد خودروها از سمت راست نهادینه شده و رعایت آن توسط رانندگان در روان‌سازی‌ ترافیک، تأثیر زیادی دارد، این الگو باید در مکان‌های عمومی ازجمله در ایستگاه‌های مترو هم با فرهنگسازی‌ مناسب توسط مسئولان ذی‌ربط، هدایت شود؛ الگویی که می‌تواند تردد مسافران در ایستگاه‌های مترو را روان‌تر کند. متأسفانه هم‌اکنون شاهد بی‌نظمی در ایستگاه‌های مترو توسط مسافران به‌خصوص برای تردد بانوان هستیم. شایسته است در ایستگاه‌های مترو از طریق پیج، «حرکت مسافران از سمت راست» مدام تذکر داده شود.
یزدان از تهران

  جیب کوتاه مردم و قد بلند اجاره‌بها

با سلام و تشکر از روزنامه همشهری، این روزها در میان کاهش هر روزه قدرت خرید مردم، افزایش قیمت اجاره‌بها معضلی است که ترس از بی‌خانمانی را برای بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه به همراه داشته است. متأسفانه از طرفی به‌دلیل نبود قانون مشخص در زمینه اجاره مسکن، موجران با اعمال نرخ‌های نجومی هر مقدار که دلشان می‌خواهد نرخ‌ها را اعلام می‌کنند و این اقدام باعث سخت‌تر شدن شرایط زندگی برای بسیاری از مستأجران ‌شده است. این درحالی است که با وجود حرف‌های شعاری و نسخه‌های بسیار مسئولان اما تاکنون هیچ فکری برای جیب کوتاه مردم و قد بلند اجاره‌بها نشده است. لطفا منتشر کنید تا به‌داد مستأجران هم برسند.
گلایه تعدادی از مستاجران

  مشابه ایرانی‌اش را مصرف کنید!

سلام. همسر بنده به‌دلیل بیماری ناچار است قرص خارجی مصرف کند. با اینکه پیش از نوسانات قیمت ارز این دارو را 32هزار تومان خریداری می‌کردم اما حالا ناچارم با قیمت 64هزار تومان خریداری کنم. این درحالی است که وقتی به اینگونه افزایش قیمت‌ها اعتراض می‌کنیم می‌گویند مشابه ایرانی‌اش را مصرف کنید! لطفا بنویسید چه‌کسی پاسخگوی تحمیل اینگونه هزینه‌های کمرشکن به مردم است؟ اقشار ضعیف تا کی باید چوب ندانم‌کاری‌های برخی از مسئولان را بخورند! امیدوارم منتشر کنید.
از طرف خانواده بیمار

 کنکوری‌های سال ۹۸
سلام. با توجه به تأثیر ۳۰درصدی معدل برای کنکوری‌های سال۹۸ که هم‌اکنون تبدیل به یک دغدغه مهم برای خانواده‌ها شده است، به‌نظر می‌رسد تأثیر قطعی معدل در کنکور موجب درآمد سرشار آموزش و پرورش خواهد شد و طبیعی است که این وزارتخانه طرفدار سفت و سخت قطعی شدن تأثیر معدل باشد. این درحالی است که شرکت در هر امتحان ترمیم معدل حدود 40هزار تومان برای داوطلبان هزینه خواهد داشت!
سهراب از تهران

درخواست از سازمان بازنشستگی کشوری

سلام. توضیحاتی که از قول مسئولان سازمان بازنشستگی برای دریافت وام 5میلیون تومانی در روزنامه همشهری نوشته بودید گویا نبود که این وام چه زمانی قرار است پرداخت شود؟لطفا منعکس کنید تا مسئولان در سازمان بازنشستگی کشوری توضیح روشنی در این‌باره به بازنشستگان بدهند.
8879...0913

 اعتماد به توانایی‌های داخل کشور

با سلام. مسئولان باید در کنار تعامل با کشورها بر توانمندی‌های داخلی تکیه کرده و راهکاری برای حل مشکلات داشته باشند. در این شرایط حساس کشور به‌نظرم هیچ خارجی و غریبه‌ای دلسوز ما نیست. وقتی این‌همه جوان، این‌همه انرژی و این‌همه ثروت داریم، حتما راهی هست، همانطور که برای بقیه بوده است. مسئولان باید باور کنند که جوانان با انرژی خدادادی کلید گمشده معمای مشکلات کشور هستند. بزرگان و عقلای کشور باید به توانایی جوانان کشورمان اعتماد و از آن حمایت کنند.
2436...0912

 معضل برچسب‌های تبلیغاتی

سلام. در سال‌های اخیر سهل‌انگاری در جلوگیری از چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی، تا جایی پیش‌رفته که برچسب‌های بزرگ‌تر تا اندازهA3 نیز به چهره شهر اضافه شده است. سؤال اینجاست که وقتی آگهی‌دهندگان برای کارهای تبلیغاتی خود هیچ ابایی از نوشتن شماره تلفن ندارند، چرا مسئولان شهرداری با همکاری قوه قضاییه و شرکت مخابرات، نسبت به قطع تلفن متخلفان اقدام نمی‌کنند؟ لطفا منعکس کنید.
حمیدی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید