• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 32013
+
-

دستگیری کلاهبردار 245میلیارد تومانی

مرد طلافروش که با وعده پرداخت سود بالا، 245میلیارد تومان از 4هزار نفر گرفته و پا به فرار گذاشته بود در جنوب کشور دستگیر شد.

به گزارش همشهری، 24شهریور پرونده‌ای در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از کلاهبرداری صاحب یک طلافروشی در شرق تهران حکایت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد طی سال‌ها فعالیت و با وعده پرداخت سود بالا، میلیاردها تومان سرمایه مشتریانش را گرفته و پا به فرار گذاشته بود. یکی از شاکیان مردی بود که می‌گفت: از سال‌ها قبل مرد طلافروش را می‌شناختم و به او اعتماد داشتم. برای همین تصمیم گرفتم همه سرمایه‌ام را در اختیارش قرار دهم و در ازای آن ماهانه سود بگیرم. برای این کار ملکی را که داشتم فروختم و 4میلیارد تومان به او دادم و هر‌ماه سودش را می‌گرفتم تا اینکه مدتی قبل از سود خبری نشد. برای همین به طلافروشی رفتم و کارمندانی که آنجا کار می‌‌کردند مدعی شدند که صاحب طلافروشی به مسافرت رفته و به محض بازگشت و امضای چک‌ها، سودها نیز پرداخت می‌شوند. من هم به خانه برگشتم اما بعد از چند روز باز هم خبری از سود نشد. 20شهریور بود که دوباره به مغازه طلافروشی رفتم اما بسته بود. روزهای بعد هم که به آنجا سر زدم، مغازه بسته بود و عده‌ زیادی را دیدم که همه آنها مثل من سرمایه‌شان را به مرد طلافروش داده بودند و حالا سرشان کلاه رفته بود. وقتی مطمئن شدیم که این مرد فراری شده و کسی از او خبر ندارد تصمیم گرفتیم از وی شکایت کنیم.

با تشکیل پرونده‌، تحقیقات کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری کلاهبردار فراری شروع شد. این در حالی بود که هر روز بر تعداد شاکیان افزوده می‌شد و در بررسی‌های تکمیلی معلوم شد که مرد کلاهبردار از 4هزار نفر 245میلیارد تومان گرفته و متواری شده است. کارآگاهان همچنین متوجه شدند که این مرد از سال 67در زمینه طلافروشی و جذب سرمایه فعالیت داشته است. او در همه این سال‌ها سرمایه مشتریانش را در ازای پرداخت سود گرفته و همیشه نیز سود توافق شده را سر وقت پرداخت می‌کرده و همین باعث شهرت او شده بود تا جایی که خیلی‌ها در جریان فعالیت او قرار گرفته و در سودای دریافت سود هنگفت، سرمایه‌شان را در اختیار او قرار داده بودند. با توجه به حساسیت پرونده، تحقیقات تخصصی برای شناسایی مخفیگاه این مرد ادامه یافت و کارآگاهان متوجه شدند که این مرد هنوز از کشور خارج نشده و این یعنی در جایی در داخل کشور مخفی شده‌ است. بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان به سرنخ‌هایی از حضور او در یکی از شهرهای جنوب کشور دست پیدا کردند. این فرضیه وجود داشت که وی احتمالا قصد دارد از طریق مرزهای جنوبی از کشور خارج شود و به همین دلیل با تحقیقات گسترده مخفیگاه وی شناسایی و با هماهنگی‌های لازم، مرد کلاهبردار در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. 

 تحقیقات ادامه دارد

به گفته سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران ، متهم در تحقیقات اولیه مدعی شد که قصد کلاهبرداری از کسی را نداشته و در همه این سال‌ها حدود 500میلیارد تومان به مشتریانش سود پرداخت کرده است. هم‌اکنون برای وی قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید