• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 5 مهر 1397
کد مطلب : 32000
+
-

تهیه بسته سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی پروژه صبا

سخنگوی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید بسته سرمایه‌گذاری برای تامین مالی و تکمیل پروژه صبا تهیه شود، گفت: در راستای تسریع در روند تکمیل این مجموعه فرهنگی و هنری باید ظرف چند روز آینده گفت‌وگویی با شهردار تهران صورت گیرد.


به گزارش شهرنوشت، علی اعطا، سخنگو و عضو هیأت رئیسه   شهر تهران روز گذشته به همراه اعضای کمیته معماری و طرح‌های شهری، از مرکز نمایش‌های آیینی صبا بازدید کردند. اعطا در حاشیه بازدید از مرکز نمایش‌های آیینی صبا ضمن تبریک به‌ دست‌اندرکاران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به‌خاطر راه‌اندازی این مجموعه عظیم فرهنگی و هنری در پایتخت، گفت: این پروژه باید در ‌شأن و جایگاه خاص خود هرچه سریع‌تر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.  او با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات پیوسته در راستای نهایی‌شدن این مجموعه فرهنگی و هنری، گفت: این پروژه ازجمله نمونه‌های خوب هنری در سطح شهر تهران به شمار می‌آید، بنابراین باید از استهلاک این تجهیزات و امکانات موجود جلوگیری کنیم. عضو هیأت رئیسه با اظهار تأسف از وقفه چندساله به‌وجود آمده در این مجموعه، بیان داشت: باید اقدامات متمرکز و جدی ازجمله تهیه بسته سرمایه‌گذاری خاص و ویژه‌ای در این خصوص تهیه شود. او از مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری درخواست کرد تا در جلسه هفته آینده کمیسیون شهرسازی که در مورد سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری برگزار می‌شود، شرکت کرده و درباره پروژه صبا و راهکارهای تکمیل هرچه سریع‌تر آن توضیحاتی را ارائه دهند.

اعطا تأکید کرد: با توجه به اینکه این مجموعه به مراحل پایانی خود نزدیک شده، لازم است اقبال بیشتری برای اتمام و بهره‌برداری آن صورت گیرد.  او همچنین از گفت‌وگوی خود با سیدمحمد‌علی افشانی، شهردار تهران در این‌باره ظرف چند روز آینده خبر داد. در ادامه این بازدید جعفر رحمانزاده، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه جا‌به‌جایی خودکار تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش، از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این پروژه است، گفت: نخستین عنصر متمایز‌کننده مرکز نمایش‌های آیینی صبا از مجموعه‌های پیشین، مجاورتش با آب‌نمای عظیم و فضای طبیعی و اشغال‌کردن مساحتی وسیع زیر سطح زمین است. او با تأکید بر اینکه اگر این پروژه به نحو‌ احسن به بهره‌برداری برسد، جزو میراث معاصر شهر تهران به شمار خواهد آمد، افزود: این پروژه فرهنگی می‌تواند مردم را با سایر پروژه‌های فرهنگی آشتی دهد. در مجموعه نمایش صبا ٦سالن نمایش با ظرفیت 800نفر طراحی شده‌ که شامل پلاتوی تمرین تئاتر، سالن تئاتر روحوضی، سالن تئاتر رو‌باز، 2بلک باکس نمایش ‌هرکدام با ظرفیت 70نفر و... است.

این خبر را به اشتراک بگذارید