• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 مهر 1397
کد مطلب : 31884
+
-

نویسندگان موفقی که مدرسه را ترک کردند

دریچه
نویسندگان موفقی که مدرسه را ترک کردند




شاید با آغاز سال تحصیلی جالب باشد بدانید بسیاری از نویسندگان موفق و مشهور تحصیلات موفقی در مدرسه یا دانشگاه نداشته‌اند.

به گزارش لیت‌هاب، داستان‌نویسان و رمان‌نویسان قدر اولی بوده‌اند که به دلایلی مدرسه را نیمه‌کاره رها کرده‌ یا بیرون انداخته شده‌اند. شاید در مورد بعضی از آنها شنیده باشید: مارک تواین، جک لندن، ویلیام فاکنر، هارپر لی و اسکات فیتزجرالد. جالب است بدانید این فهرست، بلندبالاست. در ادامه به برخی از این نام‌ها اشاره‌ای کوتاه شده است.

شرلی جکسون؛ جکسون در دانشگاه روچستر پذیرفته شد و در سال دوم ترک تحصیل کرد. شاید ترک تحصیل واژه درستی نباشد. در واقع نمراتش آنقدر بد بود که از او خواستند آنجا را ترک کند.

ساموئل آر. دیلنی؛ یکی از بهترین نویسندگانی که کالج را پس از تنها یک ‌سال‌ونیم ترک کرد و البته بعد به‌عنوان استاد به دانشگاه ماساچوست، کورنل و تمپل بازگشت.

کورمک مک‌کارتی؛ اگر حتی یکی از رمان‌های مک‌کارتی را خوانده باشید می‌دانید که او کاری را نصفه‌نیمه انجام نمی‌دهد بلکه بیشتر احتمال دارد آن را دو برابر انجام دهد. پس تعجب نکنید که او 2 بار از دانشگاه تنسی ترک تحصیل کرد.

دوریس لسینگ؛ این برنده جایزه نوبل، به زحمت حتی دوره دبیرستان را شروع کرد. او در یک مدرسه دخترانه مذهبی کاتولیک حاضر شد که از آن متنفر بود و سرآخر اجازه داده شد که در 13سالگی به یک مدرسه شبانه‌روزی برود.

توبیاس ولف؛ او مجبور بود توصیه‌نامه‌هایش را برای ورود به مدرسه هیل - یک مدرسه خصوصی در پنسیلوانیا - جعل کند. او توانست وارد آن مدرسه شود اما بعدها اخراج شد؛ به‌دلیل نمرات بد، داشتن اتاق نامرتب و خوردن چیپس سر کلاس و...

این خبر را به اشتراک بگذارید