• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3171
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی| روزنامه‌نگار:

جلال آل احمد درباره نیما یوشیج

نیما زنگی را بدرود گفت و به طریق اولی، شعر را. اما به اعتقاد موافق و مخالف، دفتر شعر فارسی، هرگز نام او را بدرود نخواهد کرد. و افتخاری که او به شعر تنک‌مایه معاصر داد، به فراموشی نخواهد سپرد... نیما دیگر شعر نخواهد گفت اما نیمی از آنچه گفت، میراث یک عمر را بسنده بود.

علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج (۲۱ آبان ۱۲۷۶ در دهکده یوش، ۱۳ دی ۱۳۳۸در شمیران، تهران)؛ پدر شعر نوی فارسی

بار دیگر، تهرانی که دوست داریم

دیروز، نمایان‌شدن کوه‌های برف‌خورده در شمال تهران، بار دیگر یادآوری کرد تهران، ورای آلودگی‌ها و سر و صدا و آسمان این روزهای تیره از مه‌دودش، چه دوست‌داشتنی و خواستنی است. مدت‌ها بود که این کوه‌های سفید‌پوش، در پس ابری از دود و آلودگی، در انتظار درخشیدن بودند. نخستین برف زمستانی بر سر کوه‌هایی که گاهی در روزمرگی زندگی، دیده نمی‌شوند، یادمان انداخت تهران زیباست و دیدنی.

2017؛ امن‌ترین سال پروازهای هوایی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های مسافرت بشر، بالاخره توانست برای نخستین‌بار در تاریخ، بدون هیچ سانحه‌ای در بخش جت‌های مسافری، سالی درخشان را ثبت کند. به گزارش بی‌بی‌سی، براساس 2 گزارشی که توسط شبکه ایمنی هوانوردی و یک سازمان مشاوره‌ای هلندی منتشر شده است، در سال 2017 برای نخستین‌بار در تاریخ، ‌حتی یک جت مسافربری هم در هیچ جای دنیا سقوط نکرده است. این آمار درخشان در حالی ثبت شده که سال 2017میلادی، بیشتر از هر زمان دیگری پرواز با هواپیما در سراسر جهان ثبت شده است. البته انتظار تکرار این وضعیت در سال جدید میلادی، خیلی هم منطقی نیست؛ شرکت هلندی که در این‌باره گزارش داده، ‌نوشته است که با وجود سطح ایمنی بسیار بالا در پروازهای تجاری، نرخ خارق‌العاده پایین سوانح هوایی را می‌توان نتیجه «خوش‌شانسی محض» دانست.

8.5 میلیارد دلار: فروش  سینماهای چین در سال 2017

نیمی از این فروش سینماها در چین، مربوط به فیلم‌های داخلی است. درآمد کلی گیشه‌ها در سال 2017میلادی، 13.5درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است. میزان افزایش فروش فیلم‌های داخلی در سال گذشته، 53درصد بیشتر از سال 2016بوده است. چین 50هزار و 776سالن و مجموع نمایش فیلم دارد و در این زمینه، از آمریکا پیشی گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید