• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31518
+
-

دلارهای جعلی به بازار نرسید

دلارهای جعلی به بازار نرسید


اعضای باند جعل پیش از اینکه موفق به خرج کردن دلارهای جعلی در بازار شوند به دام پلیس افتادند. به گزارش همشهری، اواخر تیرماه زمانی که مرد جوانی قصد خرید بلیت مترو در ایستگاه جهاد تهران را داشت، متصدی فروش بلیت به اسکناس 10هزار تومانی که او داده بود مشکوک شد و ماجرا را به پلیس مترو اطلاع داد.

مأموران، جوان مرموز را دستگیر کردند و در ادامه مشخص شد نه‌تنها اسکناسی که وی همراه داشت جعلی بوده بلکه 14اسکناس 10هزار تومانی و 2تراول‌چک 50هزار تومانی جعلی نیز از جیب‌هایش کشف شد.

با انتقال متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران معلوم شد که مرد جوان حمید نام دارد و از مجرمان سابقه‌دار است. با این حال وی مدعی بود که از جعلی بودن اسکناس‌‌ها خبر نداشته و آنها را در ازای کار در یک پروژه ساختمانی در شهرستان قزوین از پیمانکار ساختمان گرفته است. وقتی مأموران درباره پیمانکار از او تحقیق کردند، مرد جوان نتوانست جواب قانع‌‌کننده‌ای بدهد و در نهایت اعتراف کرد که از جعلی بودن اسکناس‌ها خبر داشته و آنها را از صاحب یک سفره‌خانه سنتی در محدوده خیابان مطهری گرفته است. با این اطلاعات، مأموران راهی سفره‌خانه شدند و صاحب آنجا را دستگیر کردند. مرد جوان مدعی شد که مدتی قبل 2بسته 100برگی اسکناس 10هزار تومانی جعلی را از یکی از مشتریانش به نام محمد خریداری کرده و با نشانی‌هایی که او به پلیس داد، محمد نیز دستگیر شد. این مرد به عضویت در باند جعل اعتراف کرد و گفت که جاعل اصلی باند فردی به‌نام کریم و از مشتریان سفره‌خانه است. به این ترتیب مأموران به کمین کریم نشستند و زمانی که او سوار بر یک خودروی پراید قصد رفتن به سفره‌خانه را داشت، وی را محاصره کردند. متهم 47ساله با دیدن پلیس قصد فرار داشت اما در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی خودروی او مقدار زیادی اسکناس و تراول‌چک جعلی کشف شد. با شناسایی مخفیگاه این مرد در شرق تهران، کارآگاهان راهی آنجا شدند و دریافتند که کریم علاوه بر جعل اسکناس 10هزار تومانی و تراول‌چک، مقدار زیادی دلار هم جعل کرده و قصد توزیع آنها در بازار را داشته است که پیش از این اقدام دستگیر شد. به گفته سرهنگ کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با کشف تجهیزات جعل در خانه این مرد مشخص شد که او در زمینه جعل اسناد مالکیت و دیگر اوراق دولتی نیز فعالیت داشته است و به این ترتیب برای او و همدستانش قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص جرایم ارتکابی از سوی این باند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید