• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31515
+
-

ناگفته‌هایی از شهدای حادثه تروریستی

کوتاه از حادثه
ناگفته‌هایی از شهدای حادثه تروریستی


موج محکومیت دست‌های پشت پرده حادثه تروریستی اهواز، رسانه‌ها و افکار عمومی را فراگرفته است و همچنان ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه ادامه دارد. هر ساعت اطلاعات تازه‌تری از شهدا منتشر می‌شود و حتی یکی از آنها چنین روزی را پیش‌بینی کرده بود. به گزارش همشهری، حادثه تروریستی در اهواز هرچند تعدادی از بهترین فرزندان وطن را پرپر کرد اما اتحاد و همبستگی عجیبی بین مردم ایجاد کرده است. مردم اهواز شامگاه شنبه با حضور در محل وقوع حادثه تروریستی با روشن کردن شمع با خانواده‌های شهدا ابراز همدردی کردند. از سوی دیگر آخرین آمار رسمی نشان می‌دهد شمار شهدای این حادثه 24نفر است. جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز گفت: تعداد شهدا 24نفر است و آمار نهایی مجروحان نیز به 60نفر رسید. در همین حال بنا بر اعلام بنیادشهید قرار است مراسم تشییع پیکرهای شهدا امروز از حسینیه ثارالله اهواز انجام شود.


شهادت در روز تولد  

یکی از شهدای حادثه تروریستی روز شنبه، شهیدسعید زارع بود. وی که مدت‌ها به‌عنوان مدافع حرم انجام وظیفه می‌کرد روز حادثه در محل رژه نیروهای مسلح حضور داشت که توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.


آخرین عکس یادگاری 3همرزم



برخی تصاویر ثبت‌شده از مراسم رژه روز شنبه اهواز به‌یادماندنی است؛ ازجمله تصویری که مربوط به لحظاتی پیش از حمله تروریستی است که 3نفر از شهدا که سال‌ها با یکدیگر همرزم بودند در یک قاب دیده می‌شوند. در این تصویر شهید امید فرخی زنگنه (نفر اول سمت راست)، شهید علی کمایی (نفر وسط در حال حرکت دادن ویلچر) و جانباز شهید حاج‌حسین منجزی (نفر سمت چپ) لحظاتی پیش از شهادت در رژه نیروهای مسلح اهواز دیده می‌شوند. شهیدحسین منجزی جانباز 70درصد، در عملیات فاو در سال64 به درجه جانبازی نایل شده بود.


شهیدی که از شهادتش آگاه بود  

از شگفتی‌های این حادثه تروریستی شهادت شهیدحسین ولایتی بود؛ شهیدی که چندی قبل وعده داده بود که به‌زودی به شهادت می‌رسد. این شهید بزرگوار چندی قبل در کلیپی که در جوار حرم امام‌رضا(ع) ضبط شده گفته بود: «بگذارید ریا شود و دیگران هم یاد بگیرند. من می‌دانم که به‌زودی شهید می‌شوم.» او همچنین چند روز قبل در جریان تشییع پیکرهای شهدای گمنام در اهواز شرکت کرده بود و تصاویر این مراسم او را در حالی نشان می‌دهد که زیر تابوت یکی از شهدای گمنام قرار دارد.


از صحنه تئاتر تا صحنه شهادت 

یکی از شهدای روز شنبه گرچه عضو سپاه پاسداران بود اما در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی نیز فعالیت می‌کرد. شهید امید فرجی‌زنگنه، مسئول واحد ایثارگران سپاه حضرت ولیعصر(عج) بود و سال‌ها در زمینه هنرهای نمایشی و تعزیه هم فعالیت می‌کرد که در جریان حمله تروریست‌ها به شهادت رسید. تصویری از این شهید مربوط به پیش از حمله تروریستی منتشر شده است که او را در کنار دختر خردسالش نشان می‌دهد.


دانشجوی دکترای شیمی 

حمله تروریست‌ها به رژه نیروهای مسلح در اهواز تعدادی از بهترین فرزندان کشور را فدا کرد. یکی از آنها شهید یونس پورجلو، دانشجوی دکترای شیمی و اهل شهرستان بهبهان بود

این خبر را به اشتراک بگذارید