• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31512
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   تاوان سنگین حمله تروریستی
با سلام. خبر حمله تروریستی در نخستین روز از دفاع‌مقدس در اهواز باعث جریحه‌دار شدن قلوب هموطنان در سراسر کشور شد. گروهک‌های تروریستی جنایت‌آفرین و همچنین حامیان آنان در منطقه و فرامنطقه‌ای بدانند که به‌زودی تاوان سنگینی برای این جنایت‌شان پرداخت خواهند کرد. آنها باید بدانند مردم با همه فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها، پای جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.
 

عندلیبی از تهران


   سردار زیارت قبول
سلام. عصر روز عاشورا وقتی سردار سلیمانی را در محوطه باز امامزاده پنج تن لویزان دیدم که پس از قرائت فاتحه‌ای در مزار دیپلمات شهید رکن‌آبادی برای زیارت به داخل حرم رفتند، برایم این سؤال پیش آمد که مگر نمی‌شود سایر مسئولان هم بدون تشریفات در بین مردم باشند و از مشکلات آنها مطلع شوند؟ به سردار بگویید زیارت قبول.
 
سلطانی از تهران


   درخواست از وزارت بهداشت
سلام. خسته نباشید. در چند سال گذشته اقشار ضعیفی که دفترچه بیمه نداشتند دلشون به دفترچه‌های سلامت خوش بود. فرد میانسالی هستم که هیچ منبع درآمدی ندارم ولی دفترچه بیمه سلامت مرا باطل کرده‌اند. از وزیر بهداشت درخواست می‌کنیم فکری هم به حال امثال ما بکند. باور کنید برای درمان بیماری با ویزیت آزاد ناچار شدم مبلغ 500هزار به داروخانه پرداخت کنم. این درحالی است که در سایر کشورها برای افراد بی‌بضاعت آموزش و بهداشت رایگان است.
 
3923...0937


@  انبارهای پوشک نوزادان
سلام. این روزها افزایش قیمت پوشک نوزادان معضلی برای خانواده‌های بی‌بضاعت شده است. از طرفی با اعلام کشف انبارهای پوشک نوزادان برخورد با محتکرین هم مشخص نشد. الان پوشک 24هزار تومانی به 67هزار تومان افزایش پیدا کرده است! به سامانه 124و سازمان تعزیرات گرانفروشی  اطلاع دادیم می‌گویند طبیعی است چون همه‌‌چیز گران شده است! رسالت روزنامه‌نگاری شما حکم می‌کند صدای مظلومیت خانواده‌هایی را که توان خریدشان پایین است به گوش مسئولان برسانید. متأسفانه با افزایش‌های نجومی اما حقوق بازنشستگان همچنان ثابت مانده است. چرا مسئولان برای کنترل قیمت ‌ها برنامه مشخصی ندارند؟
 
پازوکی بازنشسته از تهران


   هدایت تحصیلی
سلام. چیزی که در سال‌های اخیر باعث یأس و سرخوردگی دانش‌آموزان شده، قبول نشدن در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیست، بلکه هدایت تحصیلی آنها به سمت رشته‌های بدون بازار کار و تلف شدن عمرشان در دانشگاه‌هاست. حالا که تمرکز روی کنکور تجربی است بهتر است بعضی رشته‌های مدیریتی و مهندسی دانشگاه‌ها از کانال کنکور تجربی هم پذیرش داشته باشند تا از وجود نخبه بی‌بهره نمانند.
 
3865...0902


   اشتغال روستایی
سلام و خدا قوت. انعقاد قرارداد تسهیلات۳۲ هزار میلیارد ریالی برای اشتغال روستایی، در حقیقت رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامداری در روستا‌هاست. این اقدام باعث افزایش اشتغال روستائیان خواهد شد.
 
یک شهروند از تهران


   درخواست از قوه قضاییه
سلام. با اینکه بیش از 10سال است مجرمان پرونده (تشریفات خودرو) محکوم به پرداخت مالباختگان ثبت‌نام‌کننده خودرو شده‌اند اما مالباختگان به جای دریافت اموال‌شان صرفا سالی یک‌بار پیامک دریافت کرده‌اند که شماره پرونده شما به دادسرای شعبه خارک انتقال یافت! آیا مالباختگان باید باز هم هزینه کنند تا به مال خود برسند؟ خود قوه قضاییه نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد؟ و جالب اینکه بعد از گذشت 10سال اعلام کرده‌اند فقط اصل پول را برگردانند! آیا این انصاف و عدالت است؟ لطفا منعکس کنید تا بلکه مسئولان ذیربط در قوه قضاییه اقدامی بکنند.
 
0122...0912


   سرویس‌های بهداشتی بهشت زهرا(س)
سلام. با اینکه برای دفن اموات در بهشت زهرا مبالغی از خانواده متوفی گرفته می‌شود، اما مسئولان در سازمان بهشت زهرا نسبت به ارائه خدمات ازجمله سرویس‌های بهداشتی بی‌توجه هستند. متأسفانه اکثر سرویس‌های بهداشتی بهشت زهرا در طول روز بسته و یا به گونه‌ای است که برای شهروندان قابل استفاده نیست. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در شهرداری تهران نظارت بیشتری در بهشت زهرا داشته باشند.
 
باقی‌زاده از تهران


   درخواست از مسئولان وزارت کار
باسلام و خسته نباشید خدمت همه زحمتکشان روزنامه همشهری. با اینکه رئیس سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرده‌اند اگر حقوق بازنشسته‌ها با روزهای تعطیلی مصادف شود ما یک روز زودتر حقوق آنها را واریز می‌کنیم ولی در مرحله اجرا نه‌تنها چنین چیزی اتفاق نیفتاد بلکه طبق جدول هم حقوق را به حسابمان واریز نمی‌کنند! به مسئولان بگویید ما کرایه خانه باید بدهیم، اقساط را اگر به موقع ندهیم باید جریمه بدهیم. لطفا کمی هم به فکر ما باشید.
 
 گلایه تعدادی از بازنشستگان

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در ارتباط باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید