• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31469
+
-

سرگیجه؛ سوغات تابستانی استقلال

استقلال با ارائه یک بازی ناامیدکننده دیگر، این بار برابر نساجی قائمشهر متوقف شد تا کم‌کم صدای منتقدان شفر بلندتر شود. کسب تنها یک برد از 6بازی، بیش از 300دقیقه عدم‌موفقیت در گلزنی و البته حذف از لیگ قهرمانان آسیا باعث شده سرمربی آلمانی آبی‌‎ها یک سال بعد از حضورش در ایران، زیر فشار انتقادات قرار بگیرد. حالا دیگر عادی‌ترین هواداران استقلال هم اعتراضات‌شان را به شفر نشان می‌دهند. مسائلی مثل حضور دیرهنگام شفر در ایران، تأخیر در آغاز تمرینات پیش‌فصل استقلال و نیز بهانه‌جویی‌‌های تکراری او باعث اعتراض هواداران شده است. به‌نظر می‌رسد ماه‌عسل برای پیرمرد ژرمن تمام‌شده و او برای دلربایی از استقلالی‌ها به چیزی فراتر از آن شال آبی نیاز دارد.
اینکه چرا استقلال به چنین وضعی مبتلا شده، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما قطعا یکی از عوامل پدید‌آمدن این شرایط، سرگیجه شفر در انتخاب نفرات ترکیب اصلی است. آبی‌ها ابتدای این فصل به بهانه اینکه چند بازیکن اصلی‌شان را از دست داده‌اند، نزدیک به 15خرید داشتند که رقمی عجیب و نامتعارف است. به یاد داشته باشید که همین امسال در اروپا تیمی مثل تاتنهام حتی یک خرید هم نداشت و رئال مادرید هم در تابستان کم‌خبرش، هیچ ستاره بزرگی را جانشین کریس رونالدو نکرد. استقلالی‌ها اما برای پر‌کردن جای خالی چند بازیکنی که جدا شدند، تقریبا همه گزینه‌های ممکن را خریدند. در نتیجه الان شفر تیمی با انبوه بازیکن در اختیار دارد که اصلا نمی‌داند به کدام‌یک از آنها باید بازی بدهد. روح‌الله باقری 3 هفته خوب است و بعد 4هفته غیبش می‌زند، الحاجی گرو یک بازی فیکس است، یک بازی به‌عنوان جانشین به زمین می‌آید و یک بازی اصلا به میدان نمی‌رود، دانشگر مدتی هست و بعد غیبش می‌زند، رضا آذری که اول فصل توجهات را به‌خودش جلب کرد ناگهان ناپدید می‌شود و برای بازیکنان جوانی مثل مهدی قائدی، صیادمنش و سجاد آقایی هم شرایط یک خط در میان وجود دارد. اصلا از بین شما آیا کسی از سرنوشت فرشاد محمدی‌مهر یا جابر انصاری خبر دارد؟ حتی در خط دروازه هم شفر با بحران مواجه است و بازی‌ندادنش به حسین حسینی کم‌کم دارد صدای این گلر جوان را در‌می‌آورد.
از این نظر شرایط شفر کاملا برعکس برانکو است. اگرچه در اختیار داشتن تنها 13بازیکن به‌شدت دست پروفسور را خالی گذاشته، اما حداقل او می‌داند که در هر بازی چطور باید تیمش را ارنج کند، در استقلال اما ترافیک مهره کاملا شفر را سردرگم کرده است. تازه به‌زودی 3 بازیکن مدعی دیگر یعنی داریوش شجاعیان، میثم تیموری و مرتضی آقاخان هم به جمع مهره‌های شفر اضافه خواهند شد تا لابد مربی آلمانی ارنج تیمش را با قرعه‌کشی انتخاب کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید