• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31290
+
-

تاکسی‌های قزوین در انتظار توجه مسئولان

مشکلات معیشتی کسب و کار را برای رانندگان تاکسی سخت کرده است

میثم مالمیر| قزوین- خبرنگار:


مشکلات رانندگان تاکسی‌ها در قزوین موضوع تازه‌ای نیست و نزدیک به 5 سال است که مطالبه اصلی آن‌ها از سازمان تاکسیرانی شهرداری، بهبود وضعیت معیشتی است. نبود جایگاه اختصاصی سوخت‌رسانی CNG برای رانندگان تاکسی‌ها، جلوگیری از فعالیت مسافربران شخصی و کمک برای خرید قطعات و لوازم خودرو از خواسته‌های رانندگان تاکسی در قزوین است.


خدمات مختلف

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین معتقد است که اخیرا خدمات قابل توجهی به رانندگان ارائه شده است. «اسماعیل عرشیان» می‌گوید: در حال حاضر 8 جایگاه CNG در شهر قزوین درحال سوخت‌رسانی به شهروندان است وروزانه 20 هزار خودرو در آن سوخت گیری می‌کنند که البته فقط ویژه تاکسی‌ها نیست و برای همه شهروندان است. اما شرایط به حدی مناسب است که 2 جایگاه در طول شب تعطیل است و چون مشتری ندارد، اصلا نیازی به آن‌ها نیست. همچنین میانگین سوخت‌رسانی به هر خودرو زیر 15 دقیقه محاسبه می‌شود و نشان دهنده وضعیت مطلوب شهرما در این زمینه است.
وی می‌افزاید: در برنامه هفته قزوین که اخیرا برگزار شد، نزدیک به 2هزار راننده تاکسی به اتفاق خانواده‌هایشان مهمان سازمان تاکسیرانی بودند و از خدماتی نظیر کنسرت‌ها و سینماها استفاده کردند. نگاه ما این است که در مسیر تحقق شادابی روح و روان رانندگان تاکسی‌ها گام برداریم. 


 کمک هزینه 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اظهار می‌کند: هفته گذشته برنامه بازدید ازامامزاده باراجین(ع) و منطقه توریستی زرشک را با هزینه رفت و برگشت برای رانندگان تاکسی‌ها داشتیم. علاوه بر این موارد، 400 تا 500 راننده با تقبل 50 درصد هزینه توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری، به معاینه فنی و کلاس‌های شنا معرفی شده‌اند.
وی در تشریح ارائه خدمات در زمینه قطعات لوازم یدکی خودرو اضافه می‌کند: در خصوص صرف هزینه برای فراهم کردن قطعات یدکی خودرو، دولت هرساله این سوبسید را درنظر می‌گیرد و وظیفه توزیع آن برعهده سازمان تاکسیرانی شهرداری است. خبرهایی شنیدیم که بیانگر آن است وزارت کشور به دنبال قرارداد با کارخانه‌هایی است که لاستیک خودرو تولید می‌کنند و گویا قرار است سوبسیدی در نظر 
گرفته شود.


 برخورد با مسافربران شخصی

عرشیان با بیان این‌که وظیفه برخورد با مسافربران شخصی برعهده پلیس است، توضیح می‌دهد: در همین ماه‌های گذشته تعاملات خوبی بین سازمان تاکسیرانی و دستگاه قضایی برقرار شد و مجوزهای قضایی لازم به منظور برخورد با مسافربران شخصی صادر شده است. طی هماهنگی با پلیس راهور، رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفته است و در ایستگاه‌های دروازه رشت، ولی‌عصر(عج)، دوراهی همدان، 8 نیروی راهور و انتظامی را به کارگرفته‌ایم تا از تخلفات موجود در این زمینه جلوگیری کنند. اما همواره باید درنظر بگیریم که پدیده مسافربری شخصی اتفاق تازه‌ای نیست و طی چندین سال گذشته ایجاد شده و راهکار اصلی برای حل مشکل آن‌ها، بهبود شرایط 
اقتصادی است.


رانندگان آریو 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری درواکنش به نارضایتی رانندگان آریو از پایین بودن دستمردها و اقساط سنگین اظهارمی کند: درحال حاضر نزدیک به 3700 راننده تاکسی در استان قزوین وجود دارد که از این میان 35 راننده خودروی آریو دارند. طی قولی که به آن‌ها داده بودیم، همگی در تاکسی بیسیم 133 و خطوط ویژه فعالیت دارند و درآمد آن‌ها مکفی بوده و روزانه 140 هزار تومان دستمزد می‌گیرند. این درحالی است که رانندگان معمولی در خط، روزانه 80 هزارتومان درآمد دارند و استقبال مردم از آریو بیشتر است. ضمن این‌که قیمت برلیانس 43 میلیون تومان است و قیمت آن با پراید و خدماتی که ارائه می‌دهد، قابل مقایسه نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید