• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31212
+
-

روسیه آسمان مدیترانه را بست


به گزارش الجزیره، روسیه برخی نقاط آب‌های بین‌المللی در دریای مدیترانه و مسیرهای پروازی از قبرس تا سواحل سوریه را مسدود کرده است. اگرچه خبرگزاری اینترفکس روسیه دلیل بسته‌شدن هوا و دریا در مدیترانه را رزمایش‌ کشتی‌های جنگی این کشور و شلیک‌های آزمایشی موشکی عنوان کرده، اما به باور بسیاری از تحلیلگران، این تصمیم در واکنش به تحرکات رژیم اسرائیل در آسمان سوریه که منجر به سقوط یک فروند ایلوشن روسیه شد، اتخاذ‌ شده است.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی روسیه نیز روز پنجشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین هیأت نظامی اسرائیلی به ریاست فرمانده نیروی هوایی این رژیم را که برای ارائه توضیحات به رئیس‌جمهور روسیه به مسکو سفر کرده بود، به حضور نپذیرفته است.

قرار است انسداد هوایی و دریایی مدیترانه از سوی نیروهای روسیه تا روز چهارشنبه آینده ادامه داشته باشد؛ اقدامی که پروازها از سوریه به لبنان و اسرائیل و بالعکس را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. رسانه‌های اسرائیلی نیز این تصمیم مسکو را واکنشی تند به حادثه روز سه‌شنبه در لاذقیه ارزیابی کرده‌اند؛ حادثه‌‎ای که در جریان آن به‌دلیل اقدام خلبان‌های اسرائیلی، پدافند هوایی سوریه به اشتباه ایلوشن روسی را مورد هدف قرار داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید