• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 31 شهریور 1397
کد مطلب : 31173
+
-

گنجینه رشادت

نگاه
گنجینه رشادت

امیر شاهین تقی‌خانی | سخنگوی ارتش:

چرا باید هفته دفاع‌مقدس را گرامی داشت و آن روز‌ها را دوباره یادآوری کرد؟ وقتی صحبت از هفته دفاع‌مقدس می‌کنیم در واقع گنجینه‌ای از رشادت‌‌، ایثار و استقامت  را بیان ‌می‌کنیم. این مقاومت‌ها از سوی مردم عزیز شکل گرفتند و با جان‌فشانی نیروهای مسلح و هدایت امام(ره) و رهبر عزیز انقلاب اسلامی تداوم یافت. اگر نبود آن مقاومت و اگر آن دفاع جانانه را در مقابل جنگ و تهاجم نداشتیم بدون تردید الان دچار جنگ‌های متعدد می‌شدیم. در واقع صلح و امنیت و آرامش امروز، بدون شک مرهون خون شهدا، بصیرت، دشمن‌شناسی و سختی‌هایی‌ست که در سال‌های دفاع‌مقدس کشیدیم و این تجربه ارزشمند به‌عنوان یک گنجینه و قدرت بازدارندگی نظام در دستان ما قرار گرفت و موجب شد تا بتوانیم توطئه‌ها، سناریوها و صحنه‌های از پیش طراحی شده دشمنان را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا نه تنهاخدشه‌ای به امنیت کشورمان وارد نشود بلکه با صراحت و سربلندی به این امنیت و قدرت دفاعی خود ببالیم.

البته خط شهادت همچنان از سال‌های دفاع‌مقدس تاکنون برای تامین امنیت کشورمان در مرزها و دفاع در دوردست‌ها ادامه دارد و نهضت مقاومت نیز براساس همان تجربیات و الگوی دفاع رزمندگان اسلام، پیروزی‌های متعددی را علیه کفر و نفاق و تکفیری‌ها به‌دست آورده که به لطف خدا و پایمردی‌ها و ایستادگی‌ها ادامه دارد.
آنچه که الان نیاز است، دائما تکیه و تأکید بر این مهم است که ما بر این سختی‌ها فائق می‌آییم و از این پیچ تاریخی و گردنه‌های دشوار با همین استقامت و با تکیه و اعتقاد به همان نهضت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و صبر و همبستگی و با توکل به خدای متعال عبور کرده و پیروز می‌شویم. در واقع در هفته دفاع‌مقدس همین موضوع و درس‌های فراموش‌نشدنی را ازجمله ارکان بصیرت، مقاومت و ولایتمداری یادآوری می‌کنیم و یقین داریم در جنگ نرم امروز نیز از مهم‌ترین عوامل موفقیتمان عمل به همین 3مولفه است. از طرفی مردم شریف ایران نیز وقتی جلوه‌هایی از این آمادگی را در جوانان، سربازان، بسیجیان، افسران، درجه‌داران و سپاهیان می‌بینند و گوشه‌هایی از دستاوردهای فرزندان ملت را در حوزه‌های خودکفایی و فائق آمدن بر تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه اقتصادی آمریکا مشاهده می‌کنند، روحیه مضاعف می‌گیرند و این روحیه می‌تواند مجددا فرایند ارتقای توان دفاعی و روحیه رزمندگی ارتش، سپاه و مجموعه نیروهای مسلح را تقویت کند.

در یک معادله ساده باید گفت ما همواره باید از گذشته برای حال و آینده استفاده کنیم و بدانیم که در سایه خون شهدا و اتحاد و ارتباطی که الان میان نیروهای مسلح وجود دارد -و باید انسجام میان آنها، دولت و ملت تقویت شود- قطعا راه‌های روشنی پیش رو داریم و امروز روشن‌تر و محکم‌تر از گذشته می‌گوییم ایستاده‌ایم و با تقویت انسجام ملی، بصیرت، اعتماد به نفس، برنامه‌ریزی و امید و توکل به خدا و اعتماد به وعده‌های حتمی الهی، در سایه هدایت هوشمندانه رهبر مدبرمان، بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید