• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31152
+
-

کوتاه از سیاست

  استعفای آیت‌الله جنتی

دفتر رئیس مجلس خبرگان اعلام کرد: آیت‌الله جنتی علاوه بر استعفا از امامت جمعه تهران، از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم استعفا داده است.

 ناطق‌نوری دخالت درانتصابات دولت را تکذیب کرد

به‌دنبال اظهارنظر برخی افراد مبنی بر نقش علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتصاب وزرا، دفتر وی در اطلاعیه‌ای ضمن خلاف‌واقع‌ دانستن این شایعات، اعلام کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق‌نوری از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم تاکنون صرفا نظرات و مشورت‌های خود را درباره موضوعات راهبردی مطرح می‌کرد و اساسا هیچ توصیه و سفارشی، چه ایجابی و چه سلبی درخصوص افراد نداشته‌ و این موضوع را از اختیارات رئیس‌جمهور و رأی مجلس می‌داند. به گزارش ایلنا، در ادامه این اطلاعیه آمده است: او معتقداست انتخاب و انتصاب مسئولان و مقامات باید براساس شایستگی و توانمندی‌ها صورت گیرد و شیوه توصیه و سفارش در جامعه روبه‌توسعه منسوخ شده است؛ لذا ضرورت دارد در اظهارنظر و بیان مواضع، تقوا و اخلاق اسلامی در نسبت‌دادن مطالب به دیگران رعایت شود.

  عزاداری‌های بی‌محتوا مورد اقبال صداوسیماست

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با انتقاد از برگزاری برخی مراسم در شب‌های عزاداری‌ ماه‌محرم گفت: مجالس و محافلی که اکثرا خالی از هرگونه محتوا هستند و فقط به شکل و ظاهر عزاداری می‌پردازند، این بخت را دارند که صداوسیما و سایر رسانه‌ها آنها را مطرح کنند و پخش شوند اما مجالسی که بیشتر بر اندیشه و تفکر درباره عاشورا و محرم تأکید دارند، مجالی برای طرح و پخش در رسانه‌ها نمی‌یابند. به گزارش ایسنا، سیدهادی خامنه‌ای که در مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه دارالزهرای تهران سخن می‌گفت با طرح این پرسش که چرا بعد از انقلاب دیگر شاهد آن شکل از عزاداری‌های بامحتوا نیستیم، اظهار کرد: ما را چه شده که از آن همه مفاهیم عاشورا برایمان تنها پوسته‌ای باقی مانده است؟  دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تأکید بر اینکه امروز در برخی مجالس اینگونه ترویج می‌شود که باید عزاداری محرم را به روضه و گریه محدود کرد، گفت: البته ما نمی‌گوییم همه کسانی که اینگونه رفتار می‌کنند و عاشورا و محرم را به پوسته و ظاهری محدود می‌کنند قصد تحریف عاشورا را دارند اما می‌توان این را گفت که نتیجه کارشان به همین تحریف کردن منجر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید