• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31015
+
-

راهکارهای بهترین آنتن‌دهی مودم

فوت و فن
راهکارهای بهترین آنتن‌دهی مودم


احتمالا شما هم با مشکلات مختلف آنتن‌‌‌دهی مودم‌های وای‌فای که حالا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود، مواجه بوده‌اید. مودم استانداردی خریده‌اید اما در بخش‌هایی از خانه میزان آنتن وای‌فای روی آن آیکون هلالی مانند معروف آنقدر کم می‌شود که عطای اینترنت را به لقایش می‌بخشید. اما راهکارهایی وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید آنتن‌دهی مودم وای‌فای را بهتر کنید و رضایت بیشتری از سرعت اینترنت داشته باشید.


1-  پیداکردن محل مناسب
مودم وای‌فای را در مرکز خانه یا جایی که بیشتر رفت‌وآمد دارید قرار دهید. دیوارها و برخی وسایل خانه جلوی سیگنال‌های مودم را می‌گیرند و قدرت آن را کاهش می‌دهند. با قرار گرفتن مودم در مرکز ثقل خانه یا محل کار به‌صورت متناسب در شعاع مورد نظرتان سیگنال‌دهی وجود دارد.


2- کمد و کابینت را فراموش کنید
قرار دادن مودم به‌ویژه در مکان بسته نظیر کمد دیواری یا کابینت می‌تواند تا حد زیادی جلوی آنتن‌دهی آن را بگیرد و به‌اصطلاح سیگنال‌دهی آن را کور کند.


3- ارتفاع بالاتر را انتخاب کنید
قرار گرفتن مودم در ارتفاع هم سطح وسایل دیگر همان مشکل قبلی را دارد و باعث هدر رفتن سیگنال می‌شود. قرار دادن روتر وای فای روی یک میز یا تاقچه بلند به کاربران این امکان را می‌دهد تا از بیشترین میزان آنتن‌دهی آن بهره‌‌مند شوند.


4- کانال مودم را عوض کنید
مودم‌هایی که در خانه استفاده می‌شوند اکثرشان از باندهای فرکانسی 4/2 گیگاهرتز استفاده می‌کنند. این مسئله می‌تواند تداخل با دیگر دستگاه‌های بی‌سیم ازجمله تلفن‌ها را به‌دنبال داشته باشد. از داخل ستینگ مودم بخشی برای تنظیم کانال ارتباطی وجود دارد که قابل تنظیم است. معمولا کارشناسان کانال ۱، ۶ و ۱۱ را با کمترین تداخل می‌دانند. مودم‌ها به‌صورت پیش‌فرض انتخاب کانال را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. نرم‌افزارهایی هم وجود دارند که مثلا با نصب و اجرای آن روی لپ‌تاپ‌تان می‌توانید بهترین کانال ارتباطی را با توجه به سیگنال‌های موجود در محیط بفهمید.


5- کلک قوطی
این یکی از حقه‌هایی است که بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی در فضای مجازی آن را مطرح کرده‌اند و براساس بازخوردهای دریافت شده، درصد رضایت کاربران با انجام این کار، از افزایش آنتن‌دهی مودم اینترنت وای‌فای به‌شدت افزایش یافته است. شما نیز می‌توانید این حقه اینترنتی را پیاده کنید و درصورت رضایت، آن را به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد کنید.
علاقه‌مندان به این حقه اینترنتی می‌توانند با بریدن قوطی آلومینیومی نوشابه و قرار دادن آن به‌صورت U شکل در اطراف مودم وای‌فای، افزایش سیگنال‌‌دهی مودم خود را امتحان کرده و به‌ طورموقت آن را انجام دهند.


6- توجه به وسعت محیط
یکی از عوامل تأثیرگذار در سیگنال‌‌دهی مودم اینترنت وای‌فای، متراژ خانه و فضای داخلی محلی است که می‌خواهید مودم وای‌فای آن را پوشش دهد که بسته به اندازه آن، باید از مودم‌های تک آنتن، 2 آنتن و چند آنتن استفاده و خریداری کنید.


7- خاموش و روشن کردن واقعا تأثیر دارد
بعضی‌ها به شوخی می‌گویند ریست‌کردن نصف مشکلات کامپیوتری دنیا را حل می‌کند. این شوخی ولی واقعا بخشی از حقیقت را در خود دارد. مودم‌های اینترنتی نیز درست همانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی نظیر گوشی هوشمند و رایانه پس از مدت زمان طولانی روشن و فعال بودن، با مشکل و کندی عملکرد مواجه می‌شوند بنابراین کاربران باید حداقل یک‌بار در شبانه‌روز (به‌عنوان مثال شب‌هنگام و موقع خواب) مودم خود را خاموش کنند تا بتواند عملکرد خود را بهبود بخشد.


8- مودم جدید، عملکرد بهتر
اگر مودم‌‌تان خیلی قدیمی است شاید باید دست به جیب شوید و مودم جدیدی بخرید. معمولا عمر متوسط مودم‌های اینترنت وایرلس 3 تا 5 سال است و بعد از آن به‌شدت سیگنال‌دهی و عملکرد آنها رو به تنزل می‌رود. علاوه بر این مودم‌ها هم هر چند وقت یک‌بار پیشرفته‌تر می‌شوند و از فناوری‌های جدیدتری برای سرعت بهتر استفاده می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید