• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31008
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qpR3
+
-

شروع هفته هفتم در پایان ‌ماه ششم

شروع هفته هفتم در پایان ‌ماه ششم

درحالی‌که از هفته ششم لیگ برتر ایران هنوز یک بازی باقی مانده است، هفته هفتم این رقابت‌ها از جمعه (30شهریور) آغاز و در نخستین روز 3بازی برگزار می‌شود تا 5بازی دیگر هم در روزهای شنبه و یکشنبه انجام شود. بازی‌های روز جمعه به این ترتیب در تبریز، آبادان و اصفهان برگزار خواهد شد.
   ماشین‌سازی - پارس‌جنوبی جم
در نخستین بازی از هفته هفتم، رأس ساعت18:45روز جمعه ماشین‌سازی تبریز میزبان پارس‌جنوبی خواهد بود. ماشین‌سازی با 4امتیاز و بدون برد در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد و اوضاع این تیم اصلا مساعد نیست. بزرگ‌ترین موفقیت ماشین‌سازی در هفته‌های گذشته این بود که بالاخره تکلیف نام خودش را مشخص کرد و از گسترش‌فولاد به ماشین‌سازی رسید! این تیم بعد از 4تساوی متوالی در 4هفته اول، در هفته پنجم بالاخره شکست خورد و با همین نخستین شکست، سرمربی‌اش را برکنار کرد. رضا مهاجری که جانشین فیروز کریمی شده، در نخستین بازی فرصت چندانی برای تغییر فاز تیمش نداشت اما شاید بعد از 3-2 هفته توانسته باشد روحیه پیروزی را به تیم تبریزی برگرداند. البته پارس جم بعد از اینکه استقلال را شکست داد، سپاهان را تا آستانه شکست پیش برد و پیکان را از جام‌حذفی حذف کرد، حریف قدری برای تیم دوم تبریز خواهد بود.
   نفت آبادان - پیکان
نفت آبادان با سرمربی پرتغالی‌اش طی 6بازی در لیگ‌ و یک بازی در جام‌حذفی هنوز رنگ پیروزی را در لیگ ندیده اما با همین کارنامه بدون برد، تراکتورسازی را از جام‌حذفی کنار زده است! آبادانی‌ها در لیگ 5مساوی و یک باخت دارند. عادت عجیب طلایی‌پوشان به نتیجه تساوی بالاخره در جام‌حذفی به‌کار آنها آمد و با کسب تساوی مقابل تراکتورسازی، این تیم پرمدعا را در ضربات پنالتی حذف کردند. درست در همان شبی که صنعت‌نفت در پنالتی پیروز شد، پیکان در ضربات پنالتی به پارس‌جنوبی باخت و از جام‌حذفی کنار رفت. حالا این 2تیم با 2‌سرنوشت متفاوت در آبادان به مصاف هم می‌روند و شاید این فرصتی باشد برای پائولو سرجیو که در مصاف با شاگردان جلالی نخستین برد خود را در 90دقیقه به ثبت برساند.
   سپاهان - فولاد
بی‌تردید حساس‌ترین بازی جمعه همین مصاف 2تیم اسم‌ورسم‌دار است که در اصفهان برگزار می‌شود. سپاهان با امیر قلعه‌نویی همچنان یکی از 2تیم شکست‌ناپذیر لیگ‌ است اما رقم خوردن 4 تساوی در 6بازی نتیجه چندان راضی‌کننده‌ای برای این تیم نبوده است. جالب اینکه سپاهانی‌ها در خارج از خانه خیلی بهتر از بازی‌های خانگی نتیجه گرفته‌اند و هنوز یک برد خانگی هم ندارند. شاید مصاف با فولاد که در روزهای خوبش به سر نمی‌برد و بعد از جدایی پورموسوی هنوز سرمربی جدیدش را هم انتخاب نکرده، فرصت مناسبی برای نخستین برد خانگی قلعه‌نویی و یارانش باشد. سپاهان درصورت بردن این بازی حداقل برای 24ساعت بالاتر از پرسپولیس و سایپا در رده دوم جدول قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید