• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 شهریور 1397
کد مطلب : 31002
+
-

توشاک از ایران رفت؛ با یک لبخند

توشاک از ایران رفت؛ با یک لبخند

ساعت ۰۲:۱۰ بامداد دوشنبه (دیروز) زمانی که چمدان‌های جان توشاک و همراهانش از بخش مخصوص کنترل بار خارج شد، پیش‌بینی اینکه آنها برای همیشه می‌خواهند تبریز را ترک کنند، چندان دشوار نبود. توشاک با کت‌وشلوار طوسی‌رنگ و یک کتانی نایک، درحالی‌که موهایش به هم ریخته بود، همراه با مدیربرنامه و پسرش در فرودگاه مدنی حاضر شد و با پرواز تبریز- استانبول، ایران را ترک کرد. توشاک بلافاصله پس از شکست ناباورانه مقابل صنعت نفت و حذف زودهنگام از رقابت‌های جام حذفی، حالا در آستانه جدایی قرار گرفته است. درحالی‌که مسئولان تراکتورسازی درخصوص ادامه همکاری با توشاک موضع سکوت را انتخاب کردند، این مربی بامداد دیروز ایران را ترک کرد تا ادامه همکاری‌اش با تیم تبریزی نزدیک به صفر باشد.
خبر رفتن جان توشاک از تراکتورسازی زمانی رسما کلید خورد که این مربی در تمرین پس از بازی با صنعت نفت آبادان که روز شنبه برگزار شد، حضور پیدا نکرد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که علیرضا اسدی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی پس از سفر به روسیه، به‌تازگی به تبریز بازگشته و در تلاش است هر چه سریع‌تر، طبق هماهنگی با زنوزی مالک باشگاه، سر و سامانی به وضعیت آشفته تراکتور بدهد. با این وضعیت قرار است فعلا محمد تقوی مسئولیت تمرینات سرخ‌پوشان تبریزی را پشت درهای بسته بر عهده داشته باشد تا با تشکیل جلسه‌ای اضطراری در باشگاه تراکتورسازی، تکلیف سرمربی این تیم مشخص شود. با این شرایط تراکتور با مربیگری تقوی در بازی با پدیده مشهد در هفته هفتم لیگ برتر به میدان خواهد رفت.
زمانی که توشاک در حال رفتن به سمت خروجی فرودگاه بود، با سؤالاتی از سوی چند خبرنگار تبریزی مواجه شد. او در واکنش به این پرسش که به چه دلیلی در حال ترک تبریز است و آیا قصد بازگشت به ایران را دارد یا خیر، به تحویل‌دادن لبخندی تلخ اکتفا کرد و هیچ پاسخی نداد. درست مثل آنچه در ابتدای قراردادش شرط گذاشته بود؛ اینکه در ایران به جز نشست‌های مطبوعاتی، پاسخ خبرنگاری را ندهد!
   توشاک انتخاب اشتباهی بود؟
توشاک که مردی محترم و صاحب‌نام در فوتبال جهان است، شاید به‌دلیل کهولت سن آن چابکی و پویایی لازم را برای هدایت تراکتور از خود نشان نداد و به‌نظر این جدایی دو‌طرفه بهترین تصمیم برای هر دو‌طرف ماجرا محسوب می‌شد. اینطور به‌نظر می‌رسد که باشگاه تراکتورسازی قصد ندارد چندان درباره جزئیات این کناره‌گیری توضیحات دقیقی را منتشر کند چرا‌که حفظ شأن مرد بزرگی مثل توشاک که به‌عنوان یک مهره بزرگ به فوتبال ایران اضافه شده بود، در دستور کار تیم تبریزی است. این در حالی است که گفته می‌شود جلسه نهایی توشاک و زنوزی مالک باشگاه در استانبول برگزار خواهد شد تا طرفین برای فسخ قرارداد به توافق برسند. حالا زنوزی بعد از جدایی احتمالی توشاک، یک چالش سخت برای انتخاب جانشین این مربی دارد. تراکتور فعلا کارش را با تقوی ادامه خواهد داد و باید منتظر ماند و دید که آیا زنوزی به تقوی فرصت خواهد داد یا اینکه یک مربی دیگر را به‌عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی انتخاب خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید