• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30784
+
-

جوابیه خانه تئاتر به یک گزارش

جوابیه خانه تئاتر به یک گزارش

در پی انتشار گزارشی با عنوان «رویایی که کابوس شد» روابط عمومی خانه تئاتر جوابیه‌ای را به شرح ذیل ارسال کرد:

«پیرو پاراگراف آخر گزارش «رویایی که کابوس شد» در تاریخ 20/6/1397که در صفحه ادب و هنر آن روزنامه به قلم هلیا نصیری درخصوص بازداشت 2 هنرمند و مدیر تئاتری توسط دادسرای فرهنگ و رسانه به چاپ رسیده‌ و طی آن خانه تئاتر به عدم‌دفاع از صنف متهم شده است، موارد زیر را به اطلاع می‌رساند:

خانه تئاتر به محض اطلاع از این واقعه، یعنی در ساعت 20همان روز، یکشنبه 18شهریور، جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد و وظیفه پیگیری مورد به مدیرعامل خانه سپرده شد و قرار بر این شد که جلسه فوق‌العاده دوم برای صدور بیانیه ظهر فردای همان روز در خانه تئاتر تشکیل شود.

بلافاصله با حضور در دادسرا پیگیری‌ها از طرف مدیرعامل خانه تئاتر آغاز شد و تا ساعت11همان شب ادامه یافت که متأسفانه با توجه به تعطیل‌بودن، روند اداری دادسرا به نتیجه نرسید و به روز بعد موکول شد. صبح روز بعد و به محض بازشدن دادسرا مجددا پیگیری ادامه یافت تا در نهایت با پذیرش وثیقه قرار بر آزادی هنرمندان گذاشته شد.

جلسه دوم هم رأس ساعت12ظهر در محل خانه تئاتر تشکیل شد و مدیرعامل به‌دلیل ادامه روند پیگیری آزادی 2 هنرمند بازداشت‌شده و حضور در دادسرا، با تأخیر به جلسه رسید. این جلسه ساعت12دوشنبه 19شهریور، تشکیل و ساعت 15بیانیه خانه تئاتر صادر و منتشر شد.

لذا با توجه به قانون مطبوعات کشور، دستور فرمایید جهت تنویر افکار عمومی توضیح ارائه‌شده را در نخستین نوبت در همان صفحه چاپ بفرمایند.

خانه تئاتر انعکاس این مطلب را که با واقعیت تطابق ندارد، از سوی آن روزنامه وزین موجب شگفتی می‌داند و امیدوار است همانگونه که رسالت هر رسانه‌ای است، در نوشتن و نشر واقعیت و صداقت، تلاش و دقت بیشتری صورت گیرد.»

توضیح گروه ادب و هنر: درباره نکات عنوان‌شده در این جوابیه می‌توان به تفصیل پاسخ داد، اما ذکر همین نکته کفایت می‌کند که‌ ای‌کاش خانه تئاتر و مشخصا روابط عمومی آن، در زمان انجام این اقدامات، به اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع درباره آنها می‌پرداخت؛ نه اینکه بعد از نقدهای رسانه‌ای، به یاد ‌آورد که باید شرح اقداماتش را به شکلی مفصل و ساعت به ساعت، توضیح بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید