• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30678
+
-

مشکوکم، مشکوکم به تو!

کلیدی‌ترین ستاره‌های این سال‌های فوتبال ایران، چهره‌هایی بوده‌اند که با حضور روی نیمکت‌ها، چیزهای تازه‌ای به این فوتبال اضافه کرده‌اند. کارلوس کی‌روش تیم ملی را متحول کرد و با این تیم در 2دوره متوالی جام‌جهانی حاضر بود. برانکو ایوانکوویچ یک پرسپولیس بحران‌زده را تحویل گرفت و با این باشگاه 2 قهرمانی متوالی در لیگ برتر به دست آورد. وینفرد شفر نیز تغییرات مثبتی در استقلال به‌وجود آورد و توانست وضعیت این تیم را نسبت به دوران سرمربی قبل از خود، بهبود ببخشد. تصور می‌شد «جان توشاک» نیز به همین دسته تعلق داشته باشد. رزومه سرمربی ولزی به‌مراتب درخشان‌تر از کارلوس، برانکو و وینفرد به‌نظر می‌رسد اما نخستین قدم‌های او در تبریز، تی‌تی‌ها را چندان امیدوار نکرده است. به عقیده توشاک، شکست خوردن در ضربات پنالتی در مقابل نفت آبادان، نگران‌کننده نیست اما تبریزی‌ها به‌شدت نگران سرنوشت تیم‌شان هستند؛ نگران سرنوشت تیم پرستاره‌ و پرهزینه‌ای که باید در تمام جام‌ها مدعی شماره یک باشد اما خیلی زود، نخستین جام فصل را از دست داده است. 
«بازی‌دادن به شجاعی و دژاگه اشتباه بود»؛ این اعتراف توشاک بعد از شکست سنگین در مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی، برای یک‌بار پذیرفتنی به‌نظر می‌رسید اما تکرار آن توسط این مربی، قبل از هر‌چیز استقلال خود او در باشگاه را زیر سؤال می‌برد. مرد اول نیمکت تراکتور پس از واگذار‌کردن نتیجه به آبادانی‌ها، دوباره تصمیم‌اش برای استفاده از اشکان و مسعود را زیر سؤال برده اما توضیح نداده که مسئولیت قراردادن این 2 مهره در ترکیب تیم با چه‌کسی بوده است؟ اعتراف همیشگی سرمربی و سرزنش ابدی 2‌بازیکن باتجربه، هیچ کمکی به آینده تراکتورسازی نخواهد کرد. تیم تبریزی برای رها‌شدن از وضعیتی که در آن گرفتار شده، باید سرنوشت شجاعی و دژاگه را مشخص کند. اگر خود توشاک برای بازی‌کردن آنها تصمیم می‌گیرد و این دو بازیکن «ابزار» پیاده‌کردن نمایش‌های مدنظر او هستند، طبیعتا باید به مصاحبه علیه آنها پایان داده شود و اگر این تصمیم از جای دیگری به توشاک تحمیل می‌شود، سرمربی تراکتور باید به‌دنبال راهی برای پس گرفتن اقتدارش در باشگاه باشد. حقیقت آن است که تراکتور این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی که تنها به دست یک مربی جاه‌طلب، پرحوصله و پرانگیزه برطرف خواهند شد. 
به‌نظر می‌رسد تراکتورسازی، نخستین قدم را برای تبدیل‌شدن به اف.ث هالیوود برداشته است. مالک باشگاه بارها شباهت‌های پرشمار تیمش به استیل‌آذین را تکذیب کرده اما حرکات حیرت‌آور اشکان دژاگه برای اعتراض به تعویض در کنار زمین، ثابت می‌کند که تیم پرستاره سرخ‌پوش به محاصره حواشی درآمده است. اگر توشاک کاریزمای لازم را برای برخورد با چنین حوادثی در تیمش نداشته باشد، تراکتور به سرعت در مسیر بن‌بست قرار خواهد گرفت. اشکان دژاگه در 7سال گذشته، هرگز رفتاری شبیه به این در تیم ملی بروز نداده اما حالا توشاک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شرایطی را به‌وجود آورده که یک بازیکن باتجربه به‌همین سادگی او را تهدید می‌کند و جو تیم را به هم می‌ریزد. برخورد سرمربی ولزی با حرکات اشکان، کاملا نرم است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، رفتارهای مشابه دیگری نیز از سوی سایر بازیکنان تیم به نمایش دربیاید. تراکتور برای تبدیل‌شدن به یک تیم خارق‌العاده همه‌‌چیز دارد اما همچنان در مرحله ماقبل تیم‌شدن قرار گرفته است. توشاک، جام حذفی را از دست داده و با هر نتیجه‌ای به جز قهرمانی لیگ، در صف شکست‌خورده‌ها جای خواهد گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :