• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3060
+
-

در شهر

 تلاش شهرداری برای برگزاری مطلوب‌تر جشنواره تئاتر فجر

شهرداری منطقه11به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر، ‌نشست هماهنگی با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برگزار کرد.

به گزارش همشهری، نصرالله آبادیان، شهردار منطقه گفته امسال برای نخستین‌بار مقرر شده است محتواهای جشنواره تئاتر فجر که جنبه اطلاع‌رسانی دارد در مترو و زیرگذر ولیعصر اکران شود.

همچنین بخشی از ظرفیت مجموعه فرهنگی مسجد ولیعصر شامل پارکینگ‌ها در اختیار جشنواره تئاتر در ایام برگزاری آن قرار می‌گیرد. مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری تهران از همکاری مشترک مدیریت تئاتر شهر و شهرداری منطقه 11در ایجاد گذر فرهنگی تئاتر شهر تا تالار وحدت در خیابان شهریار خبر داد.

  اختتامیه جشنواره جایزه تهران، چهارشنبه

اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه تهران چهارشنبه 13دی‌ماه برگزار خواهد شد. به گزارش شهرنوشت، مهرشاد کاظمی، دبیر چهارمین جشنواره جایزه تهران گفته هدف این جشنواره تجلیل از تهران‌پژوهان و ایجاد نشاط علمی- پژوهشی با موضوعات هنری، اجتماعی، تاریخی و میراث فرهنگی است.

بخش اول جشنواره مربوط به موضوع پلاسکو و حادثه تروریستی ساختمان مجلس شورای اسلامی در 17خرداد است که در بخش هنری و خبری، 4نفر از منتخبان در هر یک از حوزه‌های فیلم مستند، عکس و خبر و اطلاع‌رسانی انتخاب خواهند شد.

در بخش دوم که حوزه منتخبان پژوهشی است 3نفر از مولفان برتر، عکاس خبری، پایان‌نامه برتر، مؤسسه فعال گردشگری و تئاتر و فیلم برتر حوزه تهران انتخاب و معرفی می‌شوند. اختتامیه این جشنواره چهارشنبه ساعت 15در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

 

  حل مشکلات تهران در 100روز غیرممکن است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته انتقادها به شهرداری و شورای شهر باید بیان شود و شهرداری تهران هم باید به آنها توجه کند اما زمانی که این انتقادها به هجمه و تخریب بدل شود، جز ناامیدی و ناکارآمدی در مسئولان، ثمر دیگری ندارد.

به گزارش شهرنوشت، سیدفاضل موسوی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد هنوز برخی گروه‌ها و اشخاص به‌دنبال تسویه‌حساب‌های سیاسی هستند گفته آنان قصد دارند با این تسویه‌حساب با یک تیر دو نشان بزنند؛ به‌طوری که هم حرف خود را به کرسی نشانده و در افکار عمومی جنجال به پا کنند و هم اینکه شهرداری تهران را وارد حاشیه و از رسیدگی به وظایف مدیریتی خود غافل کنند. وی تأکید کرده که تهران در طول 14سال گذشته با بی‌نظمی‌های مالی زیادی اداره شد و حالا همین موضوع به میراثی برای مدیریت جدید تبدیل شده است.

بسیار قابل فهم و درک است که با چنین کمبود منابع مالی که در دوره‌های گذشته صرف کارهای سیاسی و حزبی شد، نمی‌توان انتظار داشت که شهردار کنونی تهران همه مشکلات این کلانشهر را در طول 100روز حل کند.

 

  افزایش 80میلیارد ریالی درآمد بابت عوارض گواهینامه و گذرنامه

در صورت تصویب دولت، درآمد شهرداری‌ها از محل دریافت عوارض گواهینامه و گذرنامه 80میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. به گزارش شهرنوشت، هیربد معصومی، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفته که نیروی انتظامی براساس این لایحه موظف است ۱۰ درصد از موارد دریافتی از صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه را به‌عنوان عوارض به‌حساب شهرداری‌های محل واریز کند که البته این موارد بایستی در دولت تأیید شود.

براساس لایحه بودجه 97، در صورت تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هزینه تمدید یا صدور گذرنامه به 100هزار تومان می‌رسد؛ یعنی 25هزار تومان افزایش قیمت. قیمت صدور گواهینامه هم به 20هزار تومان می‌رسد.

دولت در لایحه پیشنهادی خود درآمد حاصل از صدور گذرنامه را 600میلیارد ریال و درآمد حاصل از صدور گواهینامه را 200میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. معصومی همچنین گفته که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور لایحه درآمدهای پایدار، مشتمل بر ۲۲ ماده را تهیه کرد و برای تصویب به دولت فرستاد. دولت نیز کلیات آن را تصویب کرد اما به‌دلیل مغایرت بعضی از بندهای این لایحه با قانون مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم و ارزش‌افزوده، دستور داد تا جلساتی با حضور معاونان وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده تا این لایحه با نظر دو وزارتخانه تصویب نهایی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :