• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3059
+
-

با مردم

با مردم

درخواست از مسئولان شهری

برخی از شهروندان در تماس با ستون با مردم روزنامه همشهری گلایه‌های خود را از مسئولان ارائه‌دهنده خدمات شهری بیان کرده‌اند که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

 

شرکت متروی تهران و حومه

باسلام وخسته نباشید به دست‌اندرکاران این ستون مردمی. با گذشت 2سال از اتمام رمپ مترو در خیابان کریم‌خان، پارک بهجت‌آباد، هنوز تجهیزات کارگاه جمع‌آوری نشده است. هم‌اکنون این محل مکان مناسبی به‌عنوان خوابگاه کارگران تبدیل شده است. لطفا به مسئولان ذیربط در شرکت بهره‌برداری مترو بگویید در این‌باره اقدامی بکنند.

 

سازمان زیباسازی شهرداری

سلام و عرض ادب. در تبلیغات نصب شده در اتوبوس‌های بی‌آرتی با مات کردن شیشه‌ها حق مسافران رعایت نمی‌شود.

این وضعیت مسافر را برای تشخیص موقعیت به‌ویژه در شب با مشکل مواجه می‌کند؛ مخصوصا اینکه در اکثر موارد اتوبوس‌ها پر از مسافر بوده و امکان تشخیص بموقع ایستگاه‌ها وجود ندارد.

 

شرکت واحد اتوبوسرانی

در ساعات اوج ترافیک حمل‌ونقل عمومی، یعنی از ساعات ٦ تا ٧:٣٠ و ساعت 16:30 تا 18:30 شلوغی در اتوبوس‌های خطوط بی‌آرتی، پایانه شهید افشار به سمت پایانه جنوب بیداد می‌کند.

صادقانه می‌گویم بارها شاهد در‌گیری هنگام سوار و یا پیاده‌شدن مسافران به‌دلیل هجوم مسافران بوده‌ام. انتظار می‌رود مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی برای یکبار هم که شده در این ساعات ذکرشده همانند سایر مردم سوار اتوبوس‌ها شده و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند و برای حل آن تدبیری بیندیشند.

 

سازمان فضای سبز شهر تهران

با عرض سلام و سپاس بی‌پایان و خداقوت. فصل پاییز و زمستان بهترین زمان رسیدگی به درختان برای رشد و طراوت در فصل بهار وگرمای تابستان است. هرس شاخه‌ها و به‌دنبال آن برچیدن شاخه‌های خشک، ایجاد جای آبخوری و کوددهی مناسب از عوامل رشد و ماندگاری بیشتر درختان است.

از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران انتظار می‌رود در این‌باره بموقع اقدام کنند.

 

درخواست کیوسک مطبوعاتی

با عرض سلام. سال‌هاست محله باغچه‌بیدی، سرآسیاب دولاب در منطقه14 فاقد دکه روزنامه‌فروشی است و علاقه‌مندان به مطبوعات ناچارند هر روز به خیابان پیروزی مراجعه و روزنامه مورد علاقه خود را از آنجا تهیه کنند.

همچنین شهرک مرتضی‌گرد در بزرگراه آزادگان با 30هزار نفر جمعیت و داشتن کیوسک مطبوعات، اما متأسفانه روزنامه هر روز را برای فروش ندارد. از شهرداری درخواست رسیدگی داریم.

 

نظارت بر پارکینگ‌ها

با سلام خدمت شما در روزنامه همشهری. همه روزه شاهد هستیم که درخیابان مولوی راسته پرده‌فروشان برخی از شهروندان با پارک خودروها به‌صورت دوبله و سوبله باعث ترافیک شدید در این خیابان می‌شوند که لازم است پلیس راهور منطقه اقدامی بکند.

از طرفی پارکینگ لواسانی در نزدیکی این خیابان از هر خودرو بابت ورودی مبلغ زیادی دریافت می‌کند و به‌نظر می‌رسد که هیچ نظارتی از سوی شهرداری منطقه12 بر اجحافی که در حق شهروندان می‌شود صورت نمی‌گیرد. لطفا چاپ کنید.

 

شرکت واحد اتوبوسرانی

باسلام و تشکر از همشهری بابت انعکاس درخواست مردم. لطف کنید بنویسید با توجه به اینکه فاصله ایستگاه‌های بی‌آرتی در محدوده رسالت تا سبلان طولانی است، شرکت واحد اتوبوسرانی برای رفاه حال شهروندان یک ایستگاه در تقاطع گلبرگ با امام علی اضافه کند.

 

پیشنهاد برای مبارزه با آلودگی هوای پایتخت

یکی از شهروندان برایمان نوشته است؛ پس از خواندن گزارش روز یکشنبه 10دی در صفحه26 روزنامه با عنوان «شهروندان در صف مقدم مبارزه با آلودگی هوای تهران»، مواردی را به‌عنوان راهکار مناسب جهت حل معضل آلودگی هوا خدمت‌تان ارسال می‌کنم:

 

راه‌حل‌های کوتاه‌مدت:

 1- اجرای طرح زوج و فرد به‌صورت سراسری و سختگیری در اجرای آن از طریق نصب دوربین‌های بیشتر، استفاده از پلیس‌های گشت بیشتر، همچنین افزایش مبلغ ورود به طرح و ممنوعیت کامل حتی برای پزشکان در روزهای خاص و افزایش مبلغ جریمه در چنین روزهایی. اجرا و نظارت بر اجرای طرح معاینه فنی ماشین‌ها با سختگیری کامل.

2- اجرای دقیق طرح LEZ با درنظر گرفتن 2شرط بالا. نظارت دقیق و سختگیرانه بر معاینه فنی موتورسیکلت‌ها و اجرای طرح LEZ در مورد آنها. ممنوعیت فروش موتورسیکلت‌های بنزینی و فروش موتورهای برقی با استفاده از لیزینگ خود شرکت‌ها.

3- ممنوعیت ساخت برج و ساختمان‌های بزرگ در مناطق بیست‌و دوگانه تهران و تعیین محلی در دشت‌های جنوب تهران برای این منظور. 3- خط‌کشی منظم در معابر عمومی برای جای پارک خودروها و مجاز بودن پارک تنها در یک طرف کوچه‌ها و خیابان‌ها.

4- تعطیل کردن صنایع آلاینده در روزهای آلوده.

 

راه‌حل‌های بلندمدت

  1- انتقال ترمینال‌های مسافربری به اطراف پایتخت. درصورتی که در مرکز شهر تهران روزانه بالغ بر 1000دستگاه اتوبوس در حال تردد هستند.

2- واردات بنزین باکیفیت تحت نظارت شرکت‌های بازرسی معتبر بین‌المللی.استفاده از کارشناسان باتجربه خارجی خودرو جهت تغییرات در سیستم موتور خودروهای داخلی.

 3- فرهنگسازی در جهت نگهداری از محیط‌زیست با درنظر گرفتن جریمه‌های سنگین برای تخریب‌کنندگان جنگل‌ها.

این خبر را به اشتراک بگذارید