• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30291
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/l6oV
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه 22 شهریور جمعه 23 شهریور

نقاشی‌های مکتوب - هانیبال‌الخاص (۲۶خرداد ۱۳۰۹ کرمانشاه/ ۲۳شهریور ۱۳۸۹ کالیفرنیا) نقاش کم‌نظیری بود؛ از آنها که نقاشی جزو احساسات پنجگانه‌شان است و بنابراین تمام کارهای دیگرشان را هم طوری انجام می‌دهند که آدم تصور می‌کند مشغول تماشای یک اثر نقاشی است؛ مثلا اگر نوشته‌های هانیبال‌الخاص را بخوانید، دقیقا این اتفاق برایتان رخ می‌دهد؛ انگار مشغول تماشای یک نقاشی هستید. او پیش از مرگش گفت: «معجزه‌ای است؛ تعداد بیماری‌های من بسیار زیاد است ولی تا این سن رسیده‌ام؛ تابه‌حال 3‌بار قلبم را جراحی کرده‌ام. در کودکی مالاریا گرفتم. کلا از کودکی خیلی آدم سالمی نبودم. میانگین عمر افراد خانواده‌ام ۶۵سال بوده و من فعلا ۱۵ سال بیشتر عمر کرده‌ام. خب این خیلی خوب است». الان اگر به قصد تماشای نقاشی‌های الخاص در خیابان‌های شهر بچرخید، احتمالا در جست‌و‌جوی نمایشگاهی دائمی از آثار او، به بن‌بست می‌رسید، ولی نوشتن او هم عین نقاشی است. در سالگرد هانیبال‌الخاص (نقاش، شاعر و مترجم ایرانی) می‌توانید «بی‌پرده با آفتاب» را بخوانید، این کتاب مجموعه‌ای از مقاله‌های «هانیبال‌الخاص» است.



اولین پرواز از کرج - اگر ساکن کرج هستید و از نظر خودتان در بهترین نقطه نزدیک به تهران زندگی می‌کنید که تنها یک ایراد بزرگ،‌ نداشتن فرودگاه، به آن وارد است،‌ از 23شهریور این ایراد نیز رفع خواهد شد؛ زیرا اولین پرواز مستقیم کرج‌ـ مشهد از فرودگاه پیام‌کرج انجام خواهد گرفت. رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بازرسان سازمان هواپیمایی پس از بررسی همه تجهیزات ناوبری و فرودگاهی این فرودگاه، مجوز پروازهای فرودگاه پیام را صادر کردند و قرار است این پروازها با هواپیمای شرکت هواپیمایی تابان انجام شود. هواپیمای این پرواز، بوئینگ MD است و قرار است هفته‌ای 2پرواز رفت و برگشت در مسیر کرج ـ مشهد ـ کرج در فرودگاه پیام  انجام شود. به گفته جعفرزاده زمینه انجام پرواز کرج ـ کیش ـ کرج نیز در فرودگاه پیام فراهم شده‌است و به‌زودی این پرواز توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور انجام خواهد شد. 

شب والیبال- مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان چند روزی است که در بلغارستان و ایتالیا در حال انجام است و پنجشنبه ایران به مصاف بلغارستان خواهد رفت. این بازی ساعت 10 شب به وقت تهران برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه سه سیما آن را تماشا کنند. دور قبلی این مسابقات سال 2014 و در لهستان برگزار شد که ایران توانست در نهایت به مقام ششم برسد. تیم ایران در این دور با مربیگری گری کولاکوویچ و ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها پا به میدان بگذارد و در آخرین بازی مقابل بلغارستان در لیگ والیبال ملت‌ها توانسته بود این تیم را در تهران شکست دهد.



فرهنگ نوشیدنی‌ها- هر کدام از نوشیدنی‌ها برای خودشان یک نوع فرهنگ دارند؛ مثلا قهوه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن برای یک نوع مراسم یا زمانی خاص مورد استفاده قرار می گیرد یا مثلا سرو کردن چای در ایران همراه با آداب مخصوص به خود است. خیلی‌ها به همین فرهنگ‌های مختلف نوشیدنی‌ها علاقه‌مند می‌شوند یا آنکه به یک یا چند نوع نوشیدنی خاص وابستگی پیدا می‌کنند. اگر یکی از این آدم ها هستید، نمایشگاه نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته به آن، از شنبه 24 شهریور شروع می شود و تا 28 شهریور وقت دارید به محل نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه کنید تا از این بزم نوشیدنی‌ها لذت ببرید.

نقاشی قهوه‌خانه‌ای- به مناسبت محرم و پیوند ناگسستنی نقاشی قهوه‌خانه‌ای با عاشورا، نمایشگاهی با محوریت نقاشی قهوه‌خانه‌ای برگزار شده است. جواد عقیلی آخرین نسل از نسل طلایی نقاشان قهوه‌خانه‌ای است که بسیاری از کارهای این نمایشگاه از مجموعه شخصی او انتخاب شده است. عقیلی، شاگرد عباس بلوکی‌فر (نقاش قهوه‌خانه‌ای) بوده و تعداد زیادی از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای را در سال‌های طولانی حفاظت کرده است.  در این نمایشگاه 9 اثر از عباس بلوکی‌فر نیز به نمایش درآمده است. بنابراین همین آخر هفته فرصت مناسبی است تا به گالری فردا بروید و از آثاری که بعضی از آنها تا 100میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده‌اند، دیدن کنید. 



تهران‌گردی به زبان انگلیسی-خیلی متفاوت تهران را بگردید. شما هم اگر در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت می‌کنید یا خودتان را برای آزمون زبان آماده می‌کنید و یا مهمان خارجی دارید می‌توانید در تور تهران‌گردی به زبان انگلیسی شرکت کنید. برنامه این تور از این قرار است؛ بازدید از باغ پرندگان. شما می‌توانید با پرداخت ۵۰ هزار تومان در این تور شرکت کنید. این تور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ است و آکادمی سفیر گفتمان که موسسه آموزش زبان است آن را برگزار می‌کند. محل حرکت دفتر مرکزی شماره ۲ در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان دولت، خیابان یزدانیان، نبش کوچه شاد، پلاک ۱۵ است و شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۴۳۴۷۲۲۱ تماس بگیرید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید