• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30093
+
-

تعامل حوزه و رسانه ملی در تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان

مدیر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی: شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی، مهم‌ترین دستیار خانواده در تربیت کودکان به شمار می‌رود

مهدی مرادی| قم - خبرنگار:

 نشست فرهنگ و رسانه به همت معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد. مدیر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی در این نشست با بیان این‌که شبکه کودک از اردیبهشت سال 94 به صورت آزمایشی و از فروردین سال 95 به شکل رسمی کار خود را در تلویزیون آغاز کرد، گفت: با توجه به این مسأله که امروزه رسانه دارای شأن مربی‌گری برای جامعه است، راه‌اندازی شبکه تخصصی کودک و نوجوان در نظام اسلامی با اولویت توجه به مسائل تربیتی یک ضرورت به شمار می‌رفت که این مهم با وجود تنگناهای شدید مالی محقق شد. 
 «محمد سرشار» تأکید کرد: از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، امکان دریافت 165 شبکه ویژه کودک و نوجوان وجود دارد که حدود 10 مورد آن‌ها به زبان فارسی فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: در آینده‌ای نه‌چندان دور، تلویزیون‌های هوشمند جای تلویزیون‌های امروزی را می‌گیرند و با توجه به قدرت تکنولوژی غربی‌ها در عرصه رسانه و به خصوص تلویزیون ما باید از هم‌اکنون به فکر تولید محتوای مناسب برای این گونه رسانه‌های نوظهور و برطرف کردن نیاز مخاطب از این طریق باشیم. 
سرشار گفت: در این باره ما نیازمند هم‌فکری و تعامل علمی و پژوهشی حوزویان به خصوص دغدغه‌مندان و کارشناسان و صاحب‌نظران رسانه‌ای حوزه هستیم تا در بحث تولید محتوا بر اساس مؤلفه‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی به مشکل برنخوریم.  وی با بیان این‌که در حال حاضر شبکه کودک و نوجوان رسانه ملی، مهم‌ترین دستیار خانواده در تربیت آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی به شمار می‌رود، افزود: ما هر چقدر به تربیت درست نسل جدید به خصوص از منظر رسانه‌ای و هنری بها دهیم، از آن سو شاهد برکات و آثار آن در رشد و تعالی جامعه خود در عرصه‌های مختلف خواهیم بود. 

وی با اشاره به این‌که بیش از 80 درصد خردسالان و کودکان کشورمان، مخاطب جدی و پیگیر شبکه کودک و نوجوان هستند، اظهار کرد: بنا بر آمارها و پژوهش‌های صورت‌گرفته کودکان و خردسالان حدود 4 ساعت در شبانه‌روز تلویزیون تماشا می‌کنند که این میزان آسیب‌زاست؛ بنابراین برای اصلاح این وضع باید حوزویان و مبلغان در گفت‌وگو با مردم و بر روی منبر و جلسه‌های دینی، هشدارهای لازم را به خانواده‌ها و والدین بدهند.  حجت‌الاسلام «محمدحسن نبوی»، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، نیز در این نشست با تأکید بر لزوم حمایت از تولید برنامه‌های جذاب و پرمحتوا از منظر دینی برای کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و در کلام اهل‌بیت(ع) بر لزوم کار با کودک و توجه به نیازها و علایق او تأکید بسیار شده است و همین رویه باید بهترین نسخه عملکرد مدیران و برنامه‌سازان شبکه کودک و نوجوان تلویزیون باشد. 
وی با تأکید بر لزوم حمایت از تولید انیمیشن‌ها و برنامه‌های تولیدی ویژه کودکان و نوجوانان در رسانه ملی گفت: حوزه علمیه و مراکز متعدد دینی و حوزوی این آمادگی را دارند که در زمینه تولید محتوا با کارشناسان خود با صداوسیما همکاری کنند؛ به‌ویژه در زمینه کودک و نوجوان که یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تربیتی در جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید