• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30092
+
-

چهره زیباتر قزوین با ‌پارکینگ

طرح کارت پارک با وجود 28 پارکینگ مشکلات شهروندان را کمتر کرده است

شهری
چهره زیباتر قزوین با ‌پارکینگ

الناز فشالنجی | قزوین- خبرنگار:

با این که قزوین از تجهیزات و زیرساخت‌های حمل و نقل درون شهری خوبی برخوردار است اما هنوز برخی از شهروندان با مشکلات جدی در این زمینه مواجه هستند. 
نبود پارکینگ در مراکز شهر و مسیر‌های پر تردد و یا وجود پارکینگ‌هایی با ظرفیت‌های محدود موجب شده شهروندان به پارک خودرو‌ها در محدوده‌های پارک ممنوع اقدام کنند که این موضوع موجب بروز نارضایتی شهروندان و یا به وجود آمدن مشکلات دیگر می‌شود. 


28 پارکینگ در نقاط مختلف شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین می‌گوید: در حال حاضر 28 پارکینگ با 3 هزار و 258 فضای پارک در نقاط مختلف شهر قزوین وجود دارد که از این تعداد 15 پارکینگ تحت نظر شهرداری و بقیه به صورت خصوصی در حال فعالیت است. «وهاب میزانی» ادامه می دهد: اگرچه اقدامات شهرداری قزوین در سال های اخیر روند مثبت و رو به رشد در زمینه  تأمین فضای پارک خودروها از جمله افزایش تعداد پارکینگ های شهر و پارکینگ های حاشیه‌ای داشته است.

این مسئول تصریح می‌کند: هدف از این اقدامات تأمین فضای پارک خودروهای شهروندان است تا بتوانند به آسانی و بدون دغدغه برای پارک خودروهای خود در مناطق مختلف اقدام کنند، از همین رو  شهروندان  باید به منظور جلوگیری از افزایش بار ترافیکی معابر، از پارک خودرو در محل های ممنوع اجتناب و از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از اجرای طرح کارت پارک در شهر به ویژه در معابر پر تردد ابراز رضایت می کند و می‌افزاید: اجرای طرح کارت پارک که در سال های اخیر با جدیت پیگیری می‌شود علاوه بر جلب رضایت شهروندان و تسهیل در تردد آن‌ها  نیز موجب تقسیم عادلانه فضای پارک بین شهروندان شده است.

میزانی بیان می‌کند: چنانچه افزایش بارترافیکی معابر به ویژه معابر مرکزی شهر افزایش یابد معضلات دیگری از قبیل افزایش آلودگی هوا، افزایش میزان مصرف سوخت و مدت زمان رسیدن به مقصد را برای شهروندان به همراه دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین معتقد است: پارکینگ‌های تحت نظارت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با تعرفه مصوب شورای شهر و با کمترین هزینه در اختیار شهروندان قرارگرفته است و از آنان انتظار می‌رود برای توقف خودروهای خود درمسیرهای پر تردد و پر ازدحام مرکز شهر و حتی حاشیه در محدوده‌هایی که پارکینگ وجود دارد از امکانات پارکینگ استفاده کنند.


پارک خودرو در کوچه‌ها    

«علی قاسمی» یکی از شهروندان قزوینی می‌گوید:  با توجه به وجود مراکز تجاری در مرکز شهر و تردد زیاد شهروندان در این محدوده، همچنین وجود آثار تاریخی در مناطق مرکزی و جنوبی شهر قزوین موضوع پارکینگ در این مناطق از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  قاسمی  با اشاره به این موضوع که در خیابان نادری جنوبی قزوین زندگی می‌کند و می‌افزاید: یکی از مشکلاتی که ما در این محدوده داریم پارک خودرو‌ها در کوچه‌ها‌ست که تردد خودروهای ساکنان محدوده را با مشکلات جدی رو به رو می‌کند.  وی می‌گوید: این مشکل به ویژه در ساعات پیک ترافیک  بیشتر نمایان می شود،  از همین رو از شهروندان انتظار می‌رود برای توقف خودروهای خود از پارکینگ استفاده کنند و تا حد امکان از توقف‌های حاشیه‌ای  و توقف در کوچه‌ها بپرهیزند.«صادق علیپور» یکی از کسبه خیابان خیام نیز در این باره می‌گوید: خیابان خیام یکی از قطب‌های اقتصادی شهر است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. جمع زیادی از شهروندان به صورت روزانه در این محدوده تردد می‌کنند و به خرید می پردازند اما نبود جای پارک مناسب به یک معضل اساسی در این خیابان تبدیل شده است. 
علیپور تصریح می‌کند: اگرچه اجرای طرح کارت پارک تا حدودی مشکلات ترافیکی این محدوده را کاهش داده است اما از مسئولان انتظار می‌رود در راستای بهبود وضعیت ترافیکی و کمبود فضای پارک برای خودرو ها تدابیری اندیشیده و تمهیداتی را آماده کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید