• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29835
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2Jrv
+
-

محرومیت مشتریان سایپا از ‌خرید محصولات ایران‌خودرو

ایران‌خودرو دیروز در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد، مشتریانی که در طرح فروش اخیر محصولات سایپا ثبت‌نام کرده‌اند، امکان حضور در طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو را نخواهند داشت.

به گزارش همشهری، تب افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو و اجرای طرح‌های فروش اینترنتی بالا گرفته است. در این میان طرح پیش‌فروش اینترنتی برخی محصولات سایپا پنجشنبه گذشته با عرضه 50هزار دستگاه خودرو و مراجعه 1.8میلیون نفر به سامانه فروش این شرکت به پایان رسید. حال قرار است در یکی دو روز آینده، ایران‌خودرو هم 40هزار دستگاه انواع محصولات خود را به این شیوه عرضه کند. احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو شروع می‌شود، اما ایران‌خودرو دیروز تأکید کرد برای توزیع عادلانه محصولاتش بین مشتریان واقعی، طبق هماهنگی با سایپا، کد ملی تمام مشتریانی را که در طرح پیش‌فروش این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند، دریافت خواهد کرد تا تنها کسانی بتوانند برای خرید محصولات ایران‌خودرو اقدام کنند که صرفا نیازمند خودروی شخصی و مصرف‌کننده واقعی هستند.

هفته گذشته طرح فروش اینترنتی سایپا به‌دلیل حجم بالای تقاضا و عرضه محدود موجب گلایه‌ مشتریان خودرو شد. با این روند دیروز حسن قرئی، معاون مطالعات استراتژیک و تکنولوژی سایپا با بیان اینکه علاوه بر سیستم‌های نظارتی این شرکت، سازمان بازرسی کل کشور بر روند ثبت‌نام محصولات این شرکت نظارت داشته، گفت: همه افرادی که خودروها را خریداری کرده‌اند افراد حقیقی بوده‌اند. او نارضایتی برخی متقاضیان ثبت‌نام را امری طبیعی دانست و گفت: یک میلیون و 888 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام خرید خودرو بودند که فقط 50هزار خودرو قابل پیش‌فروش بوده‌ و یک‌میلیون و 838 هزار نفر موفق به ثبت نام نشده‌اند که این موضوع کاملا طبیعی است. معاون مطالعات استراتژیک و تکنولوژی سایپا، در مورد جزئیات ثبت‌نام محصولات این شرکت، گفت: 29درصد از ثبت‌نام‌کنندگان از استان‌های تهران و البرز به‌صورت مشترک، 9درصد از استان خراسان، 8درصد از استان اصفهان، 7درصد از استان فارس و بقیه هم از سایر استان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید