• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 شهریور 1397
کد مطلب : 29827
+
-

کنایه‌های روحانی به رقبای انتخاباتی

با تخریب دولت محبوب نمی‌شوید

دولت
با تخریب دولت محبوب نمی‌شوید

حسـن روحــــانی،  رئیس‌جمهور در جشنواره ملی شهید رجایی کنایه‌ای به همه کسانی زده که با تخریب دولت به‌دنبال جمع کردن رأی برای خودشان هستند. او که 6شهریور در هفته دولت برای پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان به مجلس دعوت شده بود یادآوری کرد که اگر شرایطی غیراز شرایط امروز در کشور حاکم بود در آن جلسه طور دیگری حرف می‌زد. وی به نمایندگان یادآوری کرد که سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود ولی در این شرایط اگر جناحی تصور کند چنانچه علیه دولت حرفی بزند، محبوب می‌شود، در خطا و اشتباه است و بداند که مغضوب خواهد شد و مردم به آنها پشت خواهند کرد. رئیس‌جمهور گفت: مردم به انسان‌های غیور احترام می‌گذارند و در زمان جنگ غیرت اقتضاء می‌کند که در مقابل دشمن در کنار و پشتیبان یکدیگر باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی با گرامیداشت هفدهم شهریورماه، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی باید بهای آن پرداخته شود، اظهار داشت: ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نایل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند و این چیزی است که تاریخ در زندگی انبیاء هم آن را به ما گوشزد می‌کند و پیروزی ملت‌های بزرگ در طول تاریخ نیز همواره چنین بوده است.

پیغام مذاکره می‌فرستند

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس شود؟ آنها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند، در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیغام و نرمش در پیام‌تان را ببینیم یا عمل ددمنشانه‌تان را ملاک قرار دهیم؟ وی با اشاره به اینکه دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: در این شرایط همه احزاب‌، گروه‌ها، قوا و ارگان‌های مختلف بدانند که امروز نه روز گله‌مندی، نه روز رقابت و نه خدای ناکرده روز انتقام است، چرا که همه در میدان مبارزه قرار داریم. روحانی با اشاره به اینکه پس از حضور و سخنرانی در مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای دریافت کرده که در آن توصیه شده که‌ ای کاش در آن جلسه چنین و چنان سخن می‌گفتی، اظهار داشت: در پاسخ به این نامه اعلام کردم که همه حرف‌های شما درست است، اما اینها برای شرایط صلح است و اگر چنین شرایطی بود و دشمن به میدان نیامده و آمریکا شمشیر را از غلاف بیرون نیاورده بود، قطعا به‌گونه دیگری سخن می‌گفتم، اما امروز روز جنگ با دشمن است و همه باید با انسجام و یکدلی در کنار یکدیگر باشیم. امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه با هم هستند.

امضا ابزار فخر فروشی

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب در روز پنجشنبه گذشته، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود، تصریح کردند در روز سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند لذا امروز مردانگی، مروت، اخلاق و اصول انقلاب و منافع ملی، اقتضاء می‌کند که در کنار یکدیگر و یاور یکدیگر باشیم.
روحانی با بیان اینکه باید زمان خدمت‌رسانی به مردم کوتاه و دقیق شود، گفت: نباید مهر و امضایی که در دست مسئولی قرار دارد به ابزاری برای قدرت‌نمایی و فخرفروشی تبدیل شود و نباید بر سر مردم برای کاری که انجام می‌دهید، منتی بگذارید، چرا که مردم ولی‌نعمت و آقای ما هستند و باید احساس کنند که ما خادم و خدمتگزار آنها هستیم. رئیس‌جمهور گفت: می‌دانیم که کارمندان دولت در فشار معیشتی و اقتصادی هستند، مسئولین وظیفه دارند به فکر کارمندان باشند و در این راستا هفته گذشته از ابتدا تا شب پنجشنبه بخش بزرگی از موضوعات جلسات چگونگی تهیه بسته‌های حمایتی‌بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید