• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29734
+
-

فردا اخبار

فردا اخبار

یکشنبه 18 شهریور
آب را نظاره‌کن-
آب به باور مردم نشانه روشنایی است. اما اکنون ما با بحران‌ جدی آن روبه‌رو هستیم. از این‌رو نگارخانه لاله با هدف توجه به نقش حیاتی آب و بحران‌های ناشی از آن، نمایشگاه آب را برگزار می‌کند. این نمایشگاه حاوی آثاری در قالب فتوآرت، ویدئو، چیدمان، صدا، چاپ‌دستی و نقاشی از 16هنرمند معاصر است و سعی می‌کند تا مسئولیت و مشارکت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران‌های زیست‌محیطی به اشتراک بگذارد. هر یک از هنرمندان در آثار خود بخشی از تبعات ناشی از کمبود یا عوامل بروز بحران کم‌آبی، خشکسالی و تبعات ناشی از آن را با نگاهی مفهومی به چالش کشیده‌اند. اگر دوست دارید از این نمایشگاه بازدید کنید 18شهریور آخرین روز این نمایشگاه است. نمایشگاه از ساعت 9صبح تا 7عصر در گالری لاله میزبان بازدیدکنندگان است. آدرس گالری لاله خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی است.

صید میگو ممنوع شد - صید میگوی ببری در آب‌های خوزستان، از هجدهم شهریور‌ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع است. اداره کل شیلات خوزستان اعلام کرده است که براساس نتایج تحقیقات به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی ببری فعلا ممنوع است؛ چرا که صید این گونه دریایی صدمات جبران‌ناپذیری به ذخایر آبزیان خلیج‌فارس می‌زند. این ممنوعیت شامل هرگونه صید، حمل، جابه‌جایی و تخلیه و بارگیری میگو در همه صیدگاه‌های استان خوزستان می‌شود و مالکین محترم شناورهای صیادی موظفند نسبت به تخلیه ادوات صید اقدام کنند.



روز انتخاب رشته - اواسط هفته گذشته، نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد سال۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد. افرادی که از سد کنکور کارشناسی‌ارشد عبور کرده‌اند، برای ثبت‌نام باید اول به سایت دانشگاه‌ مراجعه کنند و براساس زمانبندی ثبت‌نام به دانشگاه بروند. اگر دانشگاهی روز مشخصی را برای ثبت‌نام تعیین نکرده، باید بدانید که 18شهریور آخرین روزی است که قبول‌شده‌ها می‌توانند با مدارک کامل و لازم به دانشگاه مراجعه و ثبت‌نام کنند، پس راه‌یافتگان به کارشناسی‌ارشد، حواس‌شان باشد که فردا را برای ثبت‌نام از دست ندهند.

آل‌احمد خوانی- همدوره‌ای‌های جلال‌آل‌احمد در محافل‌ادبی زمان خودشان، این‌طور برای شاگردانشان نقل کرده‌اند: «جلال مخالف‌ترین آدمی بود که در عمرمان دیدیم. می‌گویند او اصولا مخالف بود و همین هم دلایلی برای قرار گرفتن نام او در زمره تأثیرگذارترین نویسنده‌های تاریخ داستان در ایران است». می‌گویند جلال‌آل‌احمد دوست نداشت شبیه دیگران ببیند و دیده‌هایش را طوری روایت کند که انگار همه از هم شنیده‌اند. این است که اگر می‌خواهی نوشتن یاد بگیری، میان نویسنده‌های ایرانی، جلال‌آل‌احمد یکی از آن فهرست جمع‌و‌جور است که حتما باید کارهایش را بخوانی. برای انتخاب هم لازم نیست وسواس به خرج بدهی، فقط اسمش را که روی عطف یک کتاب دیدی، بردار... (جلال‌آل‌احمد، 2آذر 1302-18شهریور 1348).



سفر به شهر خنک- در این روزهای آخر تابستان حتما خیلی‌هایتان برنامه سفر دارید. حتی گرانی‌ها و گرفتاری‌های اخیر هم باعث نمی‌شود خیلی از مردم از یک سفر جمع و جور و کم‌خرج بگذرند. یک پیشنهاد جذاب برای سفر روزهای آخر شهریور شما داریم. به جای اینکه مثل هر سال راهی شهرهای شلوغ شمالی شوید، به سردشت در آذربایجان غربی بروید و از فرصت استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم از هوای دلپذیر و خنک این شهر در روزهای آخر تابستان استفاده کنید و هم در جشنواره ملی انگور‌سیاه روستای جنگل‌نشین گومان شرکت کنید. 18شهریور قرار است 5هزار نفر از سراسر کشور به این جشنواره بروند. اگر هجدهم هم نشد آخر هفته می‌شود رفت؛ چرا که فصل برداشت انگور است و می‌توان از امتیازات این منطقه نمونه گردشگری مثل چشمه آب معدنی گراوان، طبیعت آن و هزاران هکتار تاکستان انگورسیاه لذت برد و دست پر هم به خانه برگشت.



هیجان، بالای تور- برنامه‌ریزی‌هایتان را در این هفته کمی تغییر دهد، زیرا قطعا نمی‌خواهید در این روزهای خوش و خرم، هیجان بازی‌های والیبال جهانی را نیز از زندگی‌تان حذف کنید؛ مسابقاتی که از 18شهریور در 2 کشور میزبان- ایتالیا و بلغارستان- آغاز می‌شود. نکته جالب توجه، ‌قانون عجیبی است که برگزار‌کنندگان مسابقات به مربیان تیم‌‌های حاضر در رقابت‌ها ابلاغ کرده ‌بودند: هر مربی باید نام 12بازیکن را به داوران اعلام کرده و تنها حق دارد از همین 12بازیکن در طول مسابقه استفاده کند. اعتراض تعدادی از مربیان ازجمله ایگور کولاکوویچ، مربی تیم ملی ایران مبنی بر لغو این قانون، با موافقت مواجه شده‌است. نخستین بازی‌های این رقابت‌ها، روز 18شهریور میان ایتالیا و ژاپن و بلغارستان و فنلاند برگزار خواهد شد و نخستین بازی ایران نیز 21شهریور‌ماه برابر پورتوریکو است. هم‌گروهی‌های دیگر ایران در گروه D تیم‌های کوبا، فنلاند و بلغارستان هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید