• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 17 شهریور 1397
کد مطلب : 29685
+
-

کلاهبرداری 500میلیونی مجری قلابی رادیو

مرد شیاد با شهروندان تماس می‌گرفت و با معرفی خود به‌عنوان مجری رادیو ادعا می‌کرد آنها در قرعه‌کشی برنده شده‌اند؛ اما همه این کارها نقشه‌ای برای دستبرد زدن به‌حساب بانکی آنها بود.

چندی قبل یکی از شهروندان اصفهانی نزد پلیس رفت و گفت: فرد ناشناسی با معرفی خود به‌عنوان مجری رادیو از او کلاهبرداری کرده است. او گفت: فردی تماس گرفت و گفت من در قرعه کشی برنده شده‌ام و از من خواست برای گرفتن جایزه‌ام با کارت عابربانکم جلوی خودپرداز بروم. من هم که از برنده شدن جایزه خوشحال بودم هر کاری که او گفت انجام دادم اما در نهایت فهمیدم مبلغی از حساب بانکی‌ام کم شده است.

شکایت این مرد نشان می‌داد او در دام کلاهبرداران تلفنی گرفتار شده است. با آغاز تحقیقات مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد کلاهبردار ساکن کرج است. به این ترتیب او دستگیر شد. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد او با این ترفند توانسته دست‌کم 70شهروند اصفهانی را فریب داده و از آنها 500میلیون تومان کلاهبرداری کند.

سرهنگ سعید سلیمیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به پایگاه خبری پلیس‌گفت: متهم خودش را مجری یکی از شبکه‌های رادیویی معرفی می‌کرد و به طعمه‌هایش می‌گفت که شما برنده جایزه ویژه شده‌اید و با چرب زبانی خاصی آنها را پای عابربانک می‌کشاند و پس از اینکه شاکیان، عملیات بانکی را به دستور او انجام می‌دادند، حساب‌شان خالی می‌شد. متهم با هوش بالای خود آرزوهای طعمه‌هایش را از آنها می‌پرسید و همان آرزوها را به‌عنوان جایزه مطرح می‌کرد. مثلا به شخصی که آرزویش رفتن به کربلا بود گفته بود شما برنده سفر به عتبات عالیات شده‌ای و با این ترفند او را جلوی خودپرداز کشانده بود. به‌گفته رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید