• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29612
+
-

سوگنامه‌ پائولو کوئیلو برای برزیل

پائولو کوئیلو، رمان‌نویس معاصر برزیلی در یادداشتی برای روزنامه گاردین، حادثه آتش‌سوزی موزه ریودوژانیرو را فاجعه قرن برای تاریخ و فرهنگ مردم کشور برزیل عنوان کرد.


به گزارش گاردین، موزه ملی برزیل در شهر ریودوژانیرو شامگاه یکشنبه دچار آتش‌سوزی گسترده شد و بسیاری از اشیای تاریخی آن از بین رفت. این موزه سال۱۸۱۸ تاسیس شده بود. دانشگاهیان اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند در واکنش به کوتاهی دولت در حفاظت از این موزه تجمع اعتراضی برپا کنند.
 در میان معترضان پائولو کوئیلو، رمان‌نویس معاصر این کشور قرار دارد که به‌شدت به این حادثه معترض است. وی در یادداشتی که برای گاردین نوشته، آتش‌سوزی موزه را فاجعه فرهنگی برای برزیل عنوان کرده و نوشته: با این حادثه برزیل اشک ریخت چون این موزه سمبل آغاز یک ملت بود. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که آموزش و فرهنگ در آن مشکلات بسیاری دارد و حالا با آتش گرفتن این موزه بخشی از آرزوهای فرهنگی یک ملت نابود شده است. هنوز مردم در شوک هستند، چون این آتش بیشتر از یک ساختمان، روح مردم را نابود کرد.

از کوئیلو رمان‌های زیادی منتشر شده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کوه پنجم، کیمیاگر، شیطان و دوشیزه پریم و رمان ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، اشاره کرد. رمان‌های کوئیلو بین مردم عامه در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفت‌وگوی بین فرهنگی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید