• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 15 شهریور 1397
کد مطلب : 29575
+
-

هفت شهر

 2گزینه نهایی برای شهرداری کرج
شورای شهرکرج 2گزینه نهایی تصدی پست شهرداری را انتخاب کرد. جلسه علنی شورای شهر کرج دیروز به انتخاب شهردار اختصاص داشت. در این جلسه نام «محمدحسین نژادفلاح» هم به فهرست 20نفره گزینه‌های تصدی شهرداری کرج افزوده شد اما در نهایت از میان همه نام‌های مطرح‌شده «سیروس شفقی» و «هیربد معصومی» به‌ترتیب با ۸ و ۴ رأی حائز بیشترین آرا شدند.(مهر)

   فرسودگی 40درصد تاکسی‌های ارومیه
معاون نظارت سازمان حمل‌ونقل و بار مسافر شهرداری ارومیه گفت: 40درصد از تاکسی‌های شهری ارومیه نیاز به نوسازی دارند. فخرالدین معصوم‌زاده با بیان اینکه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر ارومیه همزمان با کل کشور از نیمه دوم سال 94 آغاز شد، بیان کرد: با نوسازی تاکسی‌های فرسوده، سرنوشت 60درصد تاکسی‌های فرسوده ارومیه تغییر می‌یابد و هم‌اکنون تنها 40درصد تاکسی‌ها فرسوده هستند. او با اعلام اینکه از آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر ارومیه 800دستگاه تاکسی نو شده است، اظهار کرد: 
هم‌اکنون 2000تاکسی این شهر نیاز به نوسازی دارند. (ایسنا)

  ریل‌باس در مسیرهای پرتردد اهواز
 جابه‌جایی مسافران در مسیر پرتردد ایستگاه قدس، اهواز، کارون و میاندشت به وسیله یک دستگاه اتوبوس ریلی (قطار ریل‌باس) با ظرفیت 320نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز انجام می‌شود.محمود لویمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در این‌باره گفت: در مرحله نخست، حرکت این اتوبوس ریلی به‌صورت رفت‌و‌برگشت از ایستگاه قدس، اهواز، کارون و میاندشت و پس از آن با ایجاد توقفگاه‌هایی در مسیر، شرایط برای سوار و پیاده‌شدن مسافران فراهم می‌شود. همچنین برای ریل‌باس اهواز ۱۳ ایستگاه درنظر گرفته شده است. (شهرداری اهواز)

  افزایش خدمات‌رسانی متروی شیراز 
خط یک متروی شیراز برای رفاه حال شهروندان و استفاده بیشتر از خدمات حمل‌ونقل عمومی از ابتدای مهرماه روزهای جمعه هم از ساعت 7 تا 15به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.نواب قائدی، سخنگوی شورای شهر شیراز در این‌باره بیان کرد: به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، ساعت کار روزانه مترو به ۱۵ساعت در روز با سرفاصله ۱۵دقیقه‌ای حرکت قطارها افزایش پیدا کرده است. همچنین در راستای تکمیل خط یک مترو و نیز افزایش سطح خدمات سرویس‌دهی قطار شهری، ایستگاه‌های غدیر (واقع در فضل‌آباد) و فرصت شیرازی به‌زودی افتتاح می‌شود. (ایمنا)

  تدوین سند جامع گردشگری اصفهان 
سند جامع گردشگری کلانشهر اصفهان با رأی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تدوین و تصویب می‌شود. به گفته رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان، سند جامع گردشگری از سند بازاریابی در شهرداری اصفهان تفکیک می‌شود. همچنین سند جامع گردشگری کلانشهر اصفهان در چشم‌انداز ۱۴۰۴ آماده شده که در حوزه اجرا براساس آن عمل شود. در آینده به مرور تکالیف شهرداری نیز در این سند اصلاح خواهد شد. «نصیر ملت» معتقد است درصورتی که شهرداری در اصلاح بودجه ۹۷ در حوزه گردشگری اعتبار درنظر گرفته شده را اعلام کند، می‌توان سند جامع گردشگری شهر اصفهان را تا سال ۹۸ آماده کرد. (ایمنا)

  300میلیارد‌تومان برای متروی قم
رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص 300میلیارد تومان بودجه به متروی قم در سال‌جاری خبر داد.عبدالله جلالی‌ همچنین با اشاره به عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: ملاقات‌های عمومی، پیگیری مطالبات مردمی و مصوبات در حوزه مدیریت شهری و رفع موانع در اجرای پروژه‌ها ازجمله اولویت‌های شورا در یک سال گذشته بوده است.(ایسنا)
 
  آتش در کمین بافت فرسوده ارومیه
خطر وقوع آتش‌سوزی واحدهای تجاری و بازار هسته مرکزی ارومیه را تهدید می‌کند. ابراهیم شاد قوشچی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به خطر وقوع آتش‌سوزی در هسته مرکزی شهر به‌ویژه در بافت فرسوده شهری، بیان کرد: خطر وقوع آتش‌سوزی بافت فرسوده شهری چون پنجراه، عطایی، بازار و واحد‌های تجاری چون نیکخواه و پاساژ فیلیپس را تهدید می‌کند. بر همین اساس اخطارهای لازم برای پیشگیری از وقوع آتش در مکان‌هایی که احتمال وقوع آتش زیاد است، صادر شده است. (ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :