• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 14 شهریور 1397
کد مطلب : 29450
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oJvX
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

غرضی: هزینه مدیر جوان، خیلی بالاست

محمد غرضی با تأکید بر اینکه در مدیریت، جوانی، میانسالی یا پیری شرط نیست، گفت: طی ۴۰سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، مردم تجربیات بسیاری از مدیران جوان، میانسال و پیر دیده‌اند اما از هیچ کدام خیری ندیده‌اند. این فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصویب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با بیان اینکه «معمولا هزینه مدیر جوان خیلی بالاست»، گفت: برای اینکه یک جوان بخواهد در مدیریت تجربه لازم را کسب کند، هزینه‌های بسیاری روی دوش دولت قرار می‌گیرد.

یک نهادی هم باید مجلس را استیضاح کند

مصطفی هاشمی‌طبا درباره استیضاح‌های پی‌درپی وزرا در مجلس گفته: به‌نظر من افرادی که دنبال استیضاح هستند می‌خواهند به مردم بگویند ما پیگیر مشکلات شما هستیم؛ درحالی‌که بخش بیشتر مشکلات کشور در گرو عملکرد مجلس شورای اسلامی است. به آن معنا که مجلس در راس قانونگذاری است؛ حتی اگر دولت هم در بعضی از سیاست‌های خود درست عمل نکند، باز هم مجلس در راس امور است. به گزارش جماران، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه مجلس را باید یک نهادی استیضاح کند، گفت: به‌نظر من تمامی اقدامات مجلس درخصوص استیضاح‌ها مطرح کردن خود است. درواقع مجلسی‌ها با این اقدامات می‌خواهند بگویند ما به فکر مردم هستیم.

جمهوری برای اهل سیاست و اسلامی برای حوزوی‌ها!

آیت‌الله مصباح در سخنانی با بیان اینکه بعد از گذشت 40سال، هنوز عده‌ای از مردم و مسئولان ما آگاه به ابعاد اسلام نیستند، گفت: برخی هم نظرشان این است که جمهوری اسلامی 2 بخش است؛ جمهوری برای اهل سیاست و اسلامی برای حوزوی‌ها! به گزارش انتخاب، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) گفت: ادعا هم این است که وظیفه اهل سیاست، اداره امور جامعه است نه توجه به معنویت و آخرت مردم و چنین اموری در حیطه وظایف حوزه علمیه قرار دارد. بهترین برداشتی که از این سخن می‌توان داشت، این است که بگوییم گوینده چنین کلامی دچار اشتباه در تشخیص شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید