• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 14 شهریور 1397
کد مطلب : 29422
+
-

ظریف: ترامپ به‌دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود است

 وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به توییت ترامپ در صفحه شخصی خود، نوشت: او به‌دنبال استفاده از آب گل‌آلود است. شرایط آقای ترامپ در داخل آمریکا شرایط خوبی نیست و متأسفانه او یک‌بار دیگر می‌خواهد این شرایط را با اقدام علیه مردم سوریه جبران کند. آمریکایی‌ها خیلی سابقه خوبی در مقابله با افراطی‌گری و تروریسم از خود نشان نداده‌اند. خود آقای ترامپ هم قبلا به این سابقه اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین شرایط در ادلب را حساس خواند و گفت: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود. وی که در حاشیه حضورش در کمیسیون عمران مجلس سخن می‌گفت، افزود: به همین منظور گفت‌و‌گوهایی در ترکیه و گفت‌وگوهایی را با مقامات سوری داشتیم و انشاالله تا روز جمعه گفت‌وگوهایی را با سه کشور روند آستانه خواهیم داشت تا بتوانیم از این شرایط که باعث خسارت به مردم سوریه می‌شود، جلوگیری کنیم و ضمنا روند پاکسازی افراطیون را به نتیجه برسانیم.

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره سفر آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس و دیدارهایش در تهران گفت: من با ایشان صحبتی نکردم آقای عراقچی با ایشان در مورد مسائل پولی، بانکی و اجرای برجام صحبت کردند، امیدواریم اروپایی‌ها تعهدات خوبی را که در قالب 1+4 و همین طور در قالب بیانیه 3 وزیر کشورهای اروپایی داشتند، عملیاتی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید