• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 14 شهریور 1397
کد مطلب : 29430
+
-

کافه مجلس | ایران

سؤال از وزیر دفاع به‌خاطر پخش مستند محرمانه

یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که ۳۱ نماینده از وزیر دفاع درباره پخش فیلم دوتابعیتی‌ها سؤالی را مطرح کرده‌اند که تقدیم هیأت رئیسه شد. موضوع این فیلم درباره عبدالرسول دری‌اصفهانی، یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده بود که جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد در جریان سؤال از وزیر خارجه آن را از مانیتورهای مجلس پخش کرد. علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بنده سؤالی از وزیر دفاع درباره‌ نحوه دسترسی به فیلم مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی مطرح کردم که ۳۰ نماینده دیگر آن را امضا کرده‌اند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا این مستند در کمیسیون امنیت ملی توسط سازمان اطلاعات سپاه پخش و اعلام شد که محرمانه و غیرقابل نقل است.

مسئولان زندگی شاهانه ندارند

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: برخی فکر می‌کنند زندگی مسئولان همچون دوران شاه است که اینطور نیست. تصور برخی از مردم این است که همه با هم مشغول تاراج و چپاول هستند که واقعیت ندارد. زندگی اکثر مسئولان متوسط رو به پایین است. کم نیستند کسانی که مسئولیت ۲۰ یا ۳۰ ساله در ایران دارند اما هنوز خانه ندارند. البته استثناءهایی هم مثل هر قشری وجود دارد؛ پزشکانی هستند که با وجود داشتن تخصص با ساخت‌وساز و برج‌سازی از رسالت اصلی‌شان فاصله گرفته‌اند یا در مقابل پزشکان ماهری داریم که زندگی خیلی عادی‌ای‌ دارند.

چرا سفرهای زیارتی گران شد؟

حسن بهرام‌نیا، عضو کمیسیون انرژی مجلس در تذکری خطاب به رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های نمازجمعه عید فطر درخصوص سفرهای زیارتی و تخصیص ارز دولتی، فرمودند کسانی که به سفرهای خارجی عادت کرده‌اند باید این عادت را ترک کنند، به جز سفرهای زیارتی نظیر حج و عتبات که هزینه چندانی نیز روی دوش کشور نمی‌گذارد. به گزارش ایسنا وی افزود: سؤال بنده این است که چه ادله‌ای برای ‌اضافه‌شدن ۶۰درصد هزینه سفر هوایی و ۴۰درصد برای سفرهای زمینی دارید؟

سانتریفیوژها را شمردم

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس در گزارشی از بازدید اعضای این کمیسیون از سایت هسته‌ای فردو گفت: آقای صالحی اعلام کرد که قادر به تولید ۶۰سانتریفیوژ در روز هستیم. بنده دیروز با حساسیت یکی یکی سکوها را شمردم. دو بال ۳۱ تایی مونتاژ سانتریفیوژ داشتیم؛ یعنی در روز ۶۲ سانتریفیوژ تولید می‌کنیم. به گزارش ایسنا، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجتمع ملی خلأ فروردین ۹۸ در فردو افتتاح می‌شود، گفت: ما این آمادگی را داریم که IR4، IR5و  IR6 را به‌صورت انبوه تولید کنیم.

آخرین جلسه تابستانی مجلس

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس دو‌هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جلسات علنی مجلس در 2هفته آینده تشکیل نمی‌شود که یک هفته آن برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و هفته دیگر برای تعطیلات تابستانی است لذا امروز آخرین جلسه مجلس در تابستان است و جلسه بعدی در مهرماه خواهد بود.

احتمال ابقای رئیس بازنشسته صداوسیما

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با انتخاب، درباره وضعیت رئیس سازمان صداوسیما پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفته: رئیس سازمان صداوسیما هم بازنشسته است. البته چون ایشان را رهبری به‌صورت مستقیم انتخاب می‌کنند، ممکن است بخواهند دوباره ابقا شوند؛ زیرا اذن رهبری را در مصوبه مجلس گذاشته‌ایم. به این صورت که ایشان بازنشسته شوند و دوباره رهبری ایشان را ابقا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید