• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 29014
+
-

شهرفرنگ

 الکساندر هارت گرینویچ، عضو پارلمان محلی سیدنی (صندوق مجلس قانونگذاری جدید نیو ساوت ولز در سیدنی) در اینستاگرام اعلام کرده که از رویکرد خود برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن و مسکن ارزان‌قیمت به هیچ‌وجه عقب نخواهد نشست. او گفته، همواره به‌دنبال توسعه پارک‌هاست و از اقتصاد شبانه پر‌جنب‌و‌جوش و متنوع پشتیبانی می‌کند. گرینویچ یکی از مخالفان جدی پروژه عمرانی WestConnex به‌حساب می‌آید که به اعتقاد کارشناسان شهری، افزایش آلودگی هوا را به‌دنبال داشته است.


 خانم مانوئلا کارمنا، شهردار مادرید در توییتر خبر از طرحی داده است که با رسیدن روزهای سرد سال کم‌کم به اجرا درمی‌آید. به گفته او، براساس این طرح، پوشش‌های گیاهی روی سقف برخی از خودروهای عمومی ایجاد می‌شود. او نوشته: «‌طرح پوشش گیاهی سال گذشته روی شبکه اتوبوسرانی به‌صورت آزمایشی اجرا شده و موفقیت‌آمیز بوده است، پس آن‌را توسعه می‌دهیم.»


  پارک وون سون، شهردار سئول در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت: «ما برای پاکیزه ماندن شهر، سطل‌های زباله  متفاوت و بسیاری را قرار داده‌ایم اما هنوز هم سیگاری‌ها ته سیگار خود را در خیابان‌ها رها می‌کنند. باد و باران مثل هرسال در آینده‌ای نزدیک آنها را به جوی‌ها برده و کار سیستم جمع‌آوری سیلاب را با مشکل مواجه می‌کند و تمیزی معابر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. مگر من به‌عنوان شهردار می‌توانم جلوی سیگار‌کشیدن را بگیرم؟ البته که خوشحال می‌شوم سیگاری نداشته باشیم اما شاید روزی مجبور شوم دستور دهم غرفه‌های فروش سیگار را جمع کنند.»



  بیل دِ بلاسیو، شهردار نیویورک در توییتر از حضور صدها کودک مهاجر در این شهر انتقاد کرد و گفت که سایر مقامات در این زمینه کوتاهی کرده‌اند. او نوشت: «صدها کودک مهاجر از مرزهای جنوبی وارده شده‌اند و اکنون خیلی از آنها در شهر رها هستند. تعدادی از کودکان مهاجر، در حالی در مراکز ویژه در هارلم مراقبت می‌شوند که اساسا این وظیفه با دولت فدرال است چراکه آنها به سن قانونی نرسیده‌اند.» بلاسیو همچنین از بی‌اطلاعی مقامات رده بالا گلایه کرد؛ «چطور ممکن است که هیچ‌کدام از ما نمی‌دانستیم 239بچه مهاجر و بی‌سرپرست در شهرمان وجود دارد؟ شاید دولت فدرال این اطلاعات را از مردم مخفی کرده است؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :