• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28998
+
-

تحقق نیمی از بودجه 97 شهر تهران

محمد سالاری: امسال برای تأمین درآمدها مشکل جدی پیدا می‌کنیم

گزارش اخیر حسابرسی بودجه شهرداری تهران نشان می‌دهد فقط ۵۰درصد از بودجه 6‌ماه اول سال تحقق یافته که این موضوع زنگ خطری برای درآمدهای شهرداری به‌حساب می‌آید.

به گزارش ایلنا، عضو شورای شهر تهران با بیان این  موضوع از بودجه97 شهرداری انتقاد کرد و ادامه داد: بودجه سال‌جاری شهرداری استراتژی مشخصی ندارد. اگر قرار است همه بودجه تأمین نشود باید مشخص کنیم از کجا کم و به کجا اضافه خواهیم کرد. در حوزه سرمایه‌ای هم عملا هیچ هزینه‌ای انجام نداده‌ایم.

او بیان کرد: در سال۹۷ نزدیک به ۱۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای شهرداری تصویب کرده‌ایم و اکنون که در میانه سال هستیم، فقط نیمی از آن محقق شده است. این در حالی است که سال‌های گذشته این موقع سال میزان درآمد شهرداری بسیار خوب بود اما امسال در حوزه تأمین درآمدها مشکل جدی پیدا خواهیم کرد. به همین دلیل پیشنهاد دادیم جلسه‌ای خارج از نوبت و با فوریت و اضطراری در خصوص بودجه تشکیل شود.

سالاری با تأکید بر اینکه باید با توجه به مشکلات درآمدی درخصوص هدفمند کردن اقدام کنیم، گفت: فقط 5هزار میلیارد تومان از بودجه باقی خواهد ماند و بقیه صرف نگهداری و حقوق کارمندان می‌‌شود. اگر برای این 5هزار میلیارد تومان برنامه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم این بودجه را صرف نیازهای اساسی شهر ازجمله خرید واگن مترو، نوسازی اتوبوسرانی، بافت فرسوده و افزایش سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی کنیم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به‌علت محقق نشدن بودجه تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی تحقق نیافتن بودجه در درجه اول عدم‌رونق ساخت‌وساز و عدم‌حصول مطالبات شهرداری ازسوی برخی از سازمان‌ها و نهادهاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید