• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28979
+
-

کافه مجلس

  واکنش به انتشار یک ویدئو

علی مطهری- نایب‌رئیس مجلس- با اشاره به انتشار ویدئویی از حواشی سخنرانی‌اش در گلپایگان، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «...هر کس ویدئو را کامل ببیند به سخافت انتقاد او که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی، اذعان می‌کند ولی همه می‌دانیم که ویدئو را همراه با شیطنت‌هایی منتشر می‌کنند، ازجمله صحبت از روحانی همراه من به میان آوردند، درحالی‌که من روحانی همراه نداشتم و وی یکی از حضار بود که به اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد.صدا و سیما هم در بخش خبر 20:30 مانند همیشه ویدئو را تقطیع شده و هدفدار و ناجوانمردانه پخش کرد و انتقاد آن شخص را صرفاً مسئله گرانی پراید اعلام کرد نه این سؤال عجیب که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی؟ و بعد نصیحت کرد، درحالی‌که خود صدا و سیما نیاز به نصیحت دارد. البته انتشار این ویدئو توسط آقای رسایی همه ابهامات را برطرف می‌کند».

  ریزش در فراکسیون امید

هادی بهادری- عضو شورای مرکزی فراکسیون امید- با بیان اینکه فراکسیون امید در حال از دست‌دادن اعضایش است،گفت: علت این موضوع، عدم‌شنیده‌شدن و دیده‌شدن برخی حرف‌ها در فراکسیون است.او با تأکید بر اینکه نمایندگان در استیضاح‌های اخیر و سؤال از رئیس‌جمهور نشان دادند که فراکسیونی عمل نمی‌کنند، در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: ما در تجربه کار تیمی ضعیف هستیم منتهی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، سیاست فراکسیون امید این بود که تا جای ممکن از رئیس‌جمهور حمایت کند اما در برخی از موضوعات نمی‌توان حمایت کرد؛ چگونه می‌توانستیم از سیاست‌های ارزی دولت حمایت کنیم؟

  ضرورت اصلاح ساختار دولت

محمدرضا تابش- نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس- گفت: مسئولیت سوء‌تدبیر‌ها و ناکارآمدی‌ها در وهله اول متوجه رئیس‌جمهور است. انتظار می‌رود او شرایط را رصد کند و اگر خلأ و ضعفی است آن را برطرف کند. اگر هم باید جابه‌جایی شود این کار را انجام دهد. او در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: ما معتقدیم اگر ساختار اصلاح نشود نفر بعدی خیلی هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ما باید ریشه تحولات بازار ارز و سکه را قدری منبعث از مسائل سیاسی بدانیم و نسبت به حل آنها اهتمام کنیم. همچنین باید دست به اصلاح ساختارها بزنیم تا رئیس‌جمهور هم در حوزه‌ای که مسئولیت دارند اختیار داشته باشد و پاسخگو باشد و وزیر اقتصاد هم همچنین.

آخرین خبرها از لوایح چهارگانه

اللهیار ملکشاهی- رئیس کمیسیون قضایی- با اشاره به آخرین وضعیت لوایح چهارگانه مرتبط با FATF، گفت: از میان لوایح چهارگانه تنها این سه لایحه در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بوده که به شرح مذکور مورد بررسی قرار گرفته است. در همین راستا لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس و شورای نگهبان تصویب و تأیید و توسط دولت ابلاغ شد و لایحه اصلاح قانون مبارزه بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان مجددا به صحن ارسال شد.وی افزود: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو از دیگر لوایح چهارگانه نیز برای رفع ایرادات شورای نگهبان در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید