• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 11 شهریور 1397
کد مطلب : 28875
+
-

هیچ جا خونه خود‍ آدم نمیشه!

تیتر یک
هیچ جا خونه خود‍ آدم نمیشه!

اگر دو کلمه «کی‌روش» و «خداحافظی» را کنار هم در گوگل سرچ کنید، نتیجه شگفت‌انگیز خواهد بود: بیش از 6 میلیون لینک در اینترنت وجود دارد که در آنها از خداحافظی کی‌روش نوشته شده است.

در هشت سالی که از حضور این مربی پرتغالی در ایران می‌گذرد، بارها چنین به‌نظر رسیده که کار او با تیم‌ملی ایران به پایان رسیده است. گاهی خود او آشکارا از خداحافظی گفته و در بسیاری موارد هم رسانه‌های طرفدارش با نگرانی از احتمال جدایی‌اش نوشته‌اند. پیش از جام‌جهانی 2018 هم کی‌روش چندبار به روشنی گفت که بعد از این جام دیگر سرمربی ایران نخواهد بود. 

با این همه منتقدانش بر این باور بودند که او خواهد ماند چرا که به‌زعم آنها بعید است گزینه بهتری از تیم‌ملی ایران پیدا کند.

بیش از 2 ماه پس از جام‌جهانی روسیه، کارلوس کی‌روش دیروز به تهران بازگشت تا پروژه حضور در جام ملت‌های آسیا را استارت بزند. گفته می‌شود چنانچه بتواند ایران را به فینال جام‌ملت‌ها برساند، قرارداد او با فدراسیون فوتبال تا جام‌جهانی 2022 تمدید خواهد شد.  ایران آخرین‌بار پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به فینال جام‌ملت‌های آسیا رسیده است. کی‌روش پیش از این گفته بود رویایش رسیدن به رکورد 5 بار صعود به جام‌جهانی است. او تاکنون 4 بار به جام‌جهانی صعود کرده که دو بارش با تیم‌ملی ایران بوده است.

گفته می‌شود در دو ماه گذشته یکی از موانع جدی سر راه تمدید قرارداد کی‌روش، چگونگی پرداخت دستمزد او با توجه به تحریم‌های بانکی بوده است. 

مهدی تاج، در گفت‌وگو با همشهری‌ورزشی تایید می‌کند که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی دست‌کم دستمزد 6 ماه پایانی قرارداد قبلی‌اش را هنوز دریافت نکرده است. با این وجود تاج می‌گوید به او قول داده که با کمک اینفانتینو، رئیس‌فیفا، این مشکل را حل کند. 

ظاهرا فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا بخشی از درآمد حضورش در جام‌جهانی را بدون آنکه وارد حساب فدراسیون شود، به حساب کی‌روش واریز کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید