• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28850
+
-

فردا اخبار

فردا اخبار

یکشنبه 11شهریور- هیچ اهل فوتبالی در ایران پیش‌بینی نمی‌کرد روزی منتظر تماشای مسابقه‌ای باشد که قرار است یک طرفش تیم «آمیان» بازی کند. این تیم در لیگ فرانسه بازی می‌کند و این یعنی بازیکنان چنین تیمی می‌توانند با کاوانی، نیمار و امباپه و این اسم‌ها، شاخ‌به‌شاخ شوند.
 سامان قدوس- بازیکن تیم ملی ایران- الان برای همین تیم بازی می‌کند؛ پس پیگیری بازی‌های آمیان به علاقه‌مندی‌های طرفداران فوتبال در ایران اضافه شده است. 

آمیان این هفته در خانه «سنت اتین» بازی می‌کند و سامان قدوس هم احتمالا در ترکیب اصلی قرار دارد. (ساعت 5:30 عصر)

یکشنبه 11شهریور- چندروز پیش نیل سایمون- نمایشنامه‌نویس آمریکایی- درگذشت. اما از این مرگ چه باک، وقتی نمایش‌هایش بی‌ او، با هر ملیتی و در هر کشوری هنوز بسیار مخاطب دارد و روی صحنه می‌رود. نمایش «پزشک نازنین» سایمون که اکنون با طرح و کارگردانی اشکان خطیبی روی صحنه است، در کمتر از ۴ روز و پیش از شروع نمایش، بلیت‌هایش به اتمام رسید. خطیبی در این نمایش از هنرجویان نوجوانش پس از یک سال و نیم آموزش و تمرین، استفاده کرده است. این تئاتر که از ۲۹مرداد روی صحنه رفته، با استقبال تماشاگران برای خود وقت مجددی خریده و می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد. این نمایش در تماشاخانه «دیوار چهارم» اجرا می‌شود؛ هرچند اکنون فقط بلیت خارج از ظرفیت موجود است که بدون شماره صندلی و روی پله و زمین‌ خواهد بود.



یکشنبه 11شهریور- اوکراین از شوروی جدا شده. کی‌یف- پایتخت اوکراین- در خفقان است و این شروع داستان  نویسنده در کتاب «مرگ و پنگوئن» است؛ داستانی که حالا در ایران دستمایه‌ تئاتری شده که پیام دهکردی قرار است آن را 11شهریور‌ماه روی صحنه ببرد. تالار چهارسوی تئاتر شهر این بار قرار است روایتگر روزهای نویسنده‌ای شکست‌خورده باشد که به همراه پنگوئنی به نام میشا زندگی می‌کند. ساعت آغاز اجرای آخرین اثر محمد چرمشیر، 5/8 شب اعلام شده و مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.


یکشنبه 11شهریور- پارسال همین‌موقع‌ها بود که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف شدند سود علی‌الحساب برای سپرده‌های یکساله را ۱۵درصد و سود سپرده‌های روزشمار را حداکثر ۱۰درصد درنظر بگیرند. روزهای قبل از یازدهم شهریور‌ماه پارسال، مردم و شعب بانک‌ها روزهای شلوغی داشتند. بانک‌ها می‌خواستند تا قبل از یازدهم جذب سپرده کنند و مردم به‌دنبال سود‌های بالای 15درصد بودند. حالا یک سال از آن ماجرا گذشته و بانک مرکزی اعلام کرده که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، می‌توانند بنا به درخواست سپرده‌گذاران خود، قراردادهای سپرده‌گذاری را که در بازه زمانی ۲ الی۱۱ شهریور ۱۳۹۶منعقد شده ‌است به‌مدت یک‌ماه با همان شرایط قرارداد اولیه تمدید کنند. خلاصه که سود بانکی کم‌شدنی نیست؛ دوباره سود‌ بانکی و دوباره تمدید.



یکشنبه 11شهریور- بد نیست این روزها گاهی به آسمان نگاه کنید، البته با چشم مسلح به تلسکوپ و در تاریکی شب، شاید نشانه‌ای از تکه‌سنگی سرگردان در آسمان دیدید. به گفته مرکز مطالعه اجرام نزدیک به زمین ناسا، در 29آگوست، 7شهریور 1397سیارکی به نام 2016NF23 با دسته‌بندی «سیارک‌های بالقوه خطرناک» با سرعتی بیش از 32هزار کیلومتر بر ساعت از نزدیک‌ترین فاصله مداری‌اش تا زمین، یعنی فاصله ‌4میلیون کیلومتری عبور خواهد کرد که البته تا 11شهریور نیز امکان مشاهده آن در آسمان شب وجود خواهد داشت. بهتر است بدانید فاصله زمین تا مریخ که این شب‌ها به وضوح در آسمان مشاهده می‌شود، ‌56میلیون کیلومتر است. این تکه‌سنگ کمی کوچک‌تر از یک بوئینگ 747 و کمی بلند‌تر از هرم بزرگ جیزه بوده و یکی از بزرگ‌ترین جرم‌های کیهانی است که طی سال‌های اخیر به زمین نزدیک شده ‌است.



یکشنبه 11شهریور- قرار بود هفته گذشته، 5 شهریور از آلبوم جدید محسن چاوشی رونمایی شود اما اعلام کردند به‌دلیل نبود مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی، آلبوم «ابراهیم» یک هفته دیرتر به بازار موسیقی وارد می‌شود. اگر از آن هواداران دو‌آتیشه محسن چاوشی هستید که حتما خودتان می‌دانستید آلبوم جدیدش قرار است امروز رونمایی شود. اگر دوباره بدقولی نکنند و مثل هفته گذشته کاغذ و چسب کم نیاورند و رونمایی را به تأخیر نیندازند، از امروز هواداران او می‌توانند مثل دفعات گذشته برایش سنگ‌تمام بگذارند تا شاید رکورد فروش آلبوم‌های قبلی را هم بزنند. ابراهیم شامل ۸ ترانه از حسین صفاست که تمامی آنها توسط محسن چاوشی آهنگسازی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید