• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28740
+
-

کوتاه از استان‌ها

سلب عضویت غایبان شورای کرج

جلسه فوق‌العاده شورای شهر کرج که قرار بود روز گذشته برای انتخاب هیات رئیسه جدید برگزار شود به دلیل غیبت 5 نفر از اعضا تشکیل نشد. به گزارش ایسنا، طبق قانون تشکیلات شورا، هر عضوی که بدون عذر موجه 6 جلسه متوالی و 12 جلسه غیرمتوالی غیبت کند، امکان سلب عضویتش وجود دارد.

  ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن سنندج

به گزارش مهر، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا سال ۹۹ به پروژه راه‌آهن همدان- سنندج خبر داد.

  موزه بزرگ سمنان 

کلنگ ساخت موزه بزرگ سمنان پس از سال‌ها انتظار به زمین زده شد. موزه بزرگ سمنان در زمینی به مساحت 2800 متر‌ مربع زیربنا و در 4 طبقه تا 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش فارس، این موزه شامل مخازن امن، آزمایشگاه‌های مرمت، گالری و سالن اصلی موزه برای نمایش اشیای تاریخی سمنان خواهد بود.

  جشنواره گل در پایتخت گل 

شانزدهمین جشنواره گل و گیاه در محلات آغاز به کار کرد. به گزارش ایلنا، این رویداد تا ۱۰ شهریور در شهر محلات، قطب گردشگری استان مرکزی و پایتخت گل ایران ادامه دارد.

  راه‌های بسته

به گزارش ایلنا، سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تشریح آخرین وضع ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور گفت: محور ایلام – اسلام‌آباد غرب مسدود و مسیر جایگزین قدیم ایلام - قلاجه اعلام شده است. همچنین محور‌های شمشک - دیزین، اولنگ - شاهرود و گیوی - خلخال به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدودند. 

  جشنواره مستند آذربایجان 

جشنواره مستند آذربایجان در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز کار خود را آغاز کرد و تا ۸ شهریور ادامه دارد. به گزارش ایسنا، این، اولین دوره جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان است که با حضور فیلمسازان و اعضای خانه مستند برگزار می‌شود.

  سد لاسک؛ تهدیدی برای انزلی 

امیر احمدی‌فر، رئیس شورای شهر بندرانزلی، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت سد لاسک گفت: این طرح غیرکارشناسی یکی از ۱۱ شریان حیاتی تالاب بین‌المللی انزلی را قطع می‌کند. 

  گفت‌وگوی خانواده در ۱۸  استان 

معاون رئیس‌ جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: تاکنون طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در ۱۸ استان کشور اجرا شده است. به گزارش مهر، معصومه ابتکار افزود: اگر در سیاست‌گذاری‌ها جایگاه خانواده به درستی دیده نشود ممکن است به آسیب‌هایی دچار شویم که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید