• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28727
+
-

داروخانه در هر شرایطی تعهد دارد دارو در اختیار بیمار قرار دهد

داروخانه در هر شرایطی تعهد دارد دارو در اختیار بیمار قرار دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأخیر در پرداخت حق بیمه مراکز درمانی سرطان، گفت: مجلس باید دولت را ملزم به پرداخت حق بیمه کند.
یعقوب شیویاری گفت: یک سری شرکت‌هایی داریم که داروهای سرطانی وارد می‌کنند و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند، مراکز درمانی باید بابت دارویی که دریافت می‌کنند به این شرکت‌ها هزینه پرداخت کنند و نیازمند دریافت حق بیمه یا حق کارکرد خود از صندوق‌های بیمه‌ای هستند. متأسفانه قیمت داروهای سرطانی بسیار بالاست به این دلیل که ما اکثر این داروها را وارد می‌کنیم. طبیعی است که بیمارستان یا کلینیکی وقتی دارویی را با دفترچه بیمه دراختیار بیمار قرار می‌دهد باید بلافاصله هزینه کل دارو را به فروشنده یا پخش‌کننده دارو بپردازد؛ بنابراین وقتی شرکت معوقات بیمه‌ای مراکز درمانی را پرداخت نمی‌کند روند دریافت داروی مراکزدرمانی‌ سرطان و واردات داروی شرکت‌های واردکننده با مشکل مواجه می‌شود.
وی ادامه داد: از طرف دیگر داروخانه‌ها هم با این مشکل مواجه هستند. وقتی حق بیمه دارو پرداخت نشود بعد از مدتی داروخانه نقدینگی خود را از دست می‌دهد و به فروش آزاد دارو رو‌‌می‌آورد؛ یعنی دارو اگر در دفترچه بیمه نوشته شده باشد نمی‌پذیرد ولی اگر آزاد باشد عرضه می‌کند. البته این کار درست نیست و داروخانه در هر شرایطی تعهد دارد که دارو را در اختیار بیمار قرار‌دهد. (خانه ملت)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید