• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28711
+
-

نخستین شرط پلیس برای مرحله دوم طرح کاهش در تهران

«طرح کاهش» از آبان امسال در تهران در گام دوم، به‌صورت سراسری اجرا خواهد شد. پلیس که در مرحله نخست این طرح، ایرادهای بلندبالایی به طرح  وارد دانسته بود، برای گام دوم نیز نخستین شرط خود را مطرح کرد.
سردار تقی‌مهری- رئیس پلیس‌ راهور ناجا- در این‌باره به تسنیم گفت: پلیس، داوطلب اجرای طرح کاهش(LEZ) بوده اما تجهیز 90معبر به دوربین، شرط اجرای سراسری طرح است.

مهری با اشاره به اظهارات برخی از مدیران شهری تهران برای توسعه طرح کاهش در سراسر پایتخت، اظهار کرد: پلیس ازجمله دستگاه‌هایی بود که از دهه 70 پیشنهاد‌دهنده و پیگیر طراحی یک منطقه پاک و کم‌آلاینده و کم‌ترافیک در شهر تهران بود و علی‌ای‌حال شورای عالی ترافیک با پیشنهاد شهرداری تهران تصمیم گرفت که طرح موسوم به کاهش در محدوده طرح زوج و فرد تهران اجرایی شود. 

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس، داوطلب اجرای این طرح بوده است، گفت: نباید فراموش کرد که اجرای این طرح در سراسر شهر تهران نیازمند زیرساخت‌های فنی است و اگر زیرساخت‌های فنی لازم از سوی شهرداری تهران فراهم شود، این طرح قابلیت اجرایی خواهد داشت. وی با تأکید بر اینکه امروز دیگر نمی‌شود به‌صورت سنتی بر رعایت قانون، نظارت و با متخلفان برخورد کرد، افزود: هم‌اکنون در محدوده طرح زوج و فرد در تهران دوربین‌های مناسبی نصب شده و اعمال قانون در این محدوده و کنترل تردد وسایل نقلیه به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود. مهری اضافه کرد: از این‌رو اگر بخواهیم اجرای این طرح را به سراسر تهران تسری دهیم در ابتدا باید 90ورودی اصلی و فرعی شهر تهران را تحت پایش مکانیزه قرار دهیم و این معابر را به دوربین‌ و سیستم‌های مدرن مجهیز کنیم و پس از آن سایر معابر به این دوربین‌ها مجهز شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید