• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28697
+
-

فردا اخبار

فردا اخبار


پنجشنبه 8شهریور- لیگ برتر فوتبال ایران، این هفته استقلال- پرسپولیس ندارد. آنها در آسیا گرفتاری دارند و هفته ششم لیگ برتر بدون حضور آنها برگزار می‌شود؛ پس جذاب‌ترین گزینه باقیمانده برای تماشا، می‌تواند مسابقه ذوب‌آهن-  پدیده در اصفهان باشد. این مسابقه، رویارویی تیم‌های اول و چهارم جدول است. اولش شوخی به‌نظر می‌رسید، ولی تیم یحیی گل‌محمدی الان صدرنشین لیگ ایران است. البته دوستان از پشت صحنه اشاره می‌کنند که هنوز زود است ولی باز این مسابقه تیم‌های اول و چهارم جدول لیگ برتر در آغاز هفته ششم است؛ ذوب‌آهن-  پدیده، ساعت 8شب.

پنجشنبه 8شهریور- چطور می‌شود از زیر بار سنگین علاقه عموم فرار کرد؟ فیلم «هزارپا» از ابوالحسن داوودی همچنان خوب می‌فروشد. این فیلم هفته هفتم اکران را امروز و فردا به پایان می‌رساند و تا همین جا رکورد فروش در تاریخ سینمای ایران را جابه جا کرده و می‌گویند در سالن‌های سینما، همچنان آدم روی آدم می‌ریزد برای تماشای این فیلم. اگر الان آدم بخواهد رفتاری غیرمتعارف از خودش نشان بدهد، مثلا باید برود «مصادره» تماشا کند که بعد از 23هفته اکران احتمالا تنها در یک سالن از صدها سالن سینما در تهران نمایش داده می‌شود. ولی مشکل این است که مصادره هم مثل هزارپا خیلی دیده شده و البته باز مثل هزارپا، رضا عطاران هم دارد. در چنین هشتم شهریوری تنها یک گزینه باقی می‌ماند؛ تماشای فیلم‌های کوتاه تابستان 97- 
گروه اکران هنر و تجربه- خانه هنرمندان در ساعت 7شب.

 پنجشنبه 8شهریور-  اهل موسیقی عین زنبور سمت تالار رودکی می‌روند. دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان فرصتی شنیدنی برای کشف نابغه‌های جدید موسیقی ایران است. رقابت نوازنده‌ها و خواننده‌های جوان در 2 بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک از همین چند روز پیش در تالار رودکی شروع شد. پنجشنبه و جمعه همین هفته هم رقابت برقرار است. پنجشنبه نوازنده‌های کمانچه در 2 نوبت سعی می‌کنند بهتر از رقیب بنوازند. جمعه هم وقت آواز است. زمان‌های اجرا 9صبح تا یک ظهر و 2تا 4بعدازظهر است. گوش سپردن به کمانچه در ساعت 9صبح شاید تجربه متفاوتی باشد.

جمعه 9شهریور- میلان با رم در «سن‌سیرو» بازی می‌کند. اهل فوتبال می‌داند که این برخورد چقدر جذاب است. این بازی مهم‌ترین اتفاقی است که شب نهم شهریور در فوتبال جهان رخ می‌دهد. غیر از این بازی، دیوانه‌های فوتبال گزینه مناسبی برای لذت بردن از زندگی پیدا نمی‌کنند. در برنامه پخش زنده تلویزیون، هنوز خبری درباره پخش مسابقه میلان- رم دیده نمی‌شود ولی یک خوره فوتبال حتما در فضای مجازی به لینک پخش مستقیم‌اش دسترسی پیدا می‌کند. به حجم اینترنت به هوا رفته‌اش می‌ارزد؛ میلان- رم، ساعت 11شب.

 جمعه 9شهریور-  جمعه پیش‌رو، آخرین فرصت برای رفتن به نمایشگاه بین‌المللی تهران و قدم زدن در فضاهای سنتی است. درباره نمایشگاه کتاب اینطور می‌گویند که «وقتی قصد خرید نداری، اصلا برای چی به نمایشگاه می‌آیی؟»اما  درباره نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و فرش نمی‌شود اینطور با صراحت به مردم پرید. این دو نمایشگاه به‌صورت همزمان در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری هستند و نهم‌شهریور ساعت 6عصر هم غرفه‌ها را جمع می‌کنند. ایده قدم زدن میان طرح فرش و رنگ لباس سنتی شاید بد هم نباشد. می‌شود به آن فکر کرد؛ شاید.

جمعه 9شهریور-  9شهریور سالگرد «صمد بهرنگی» است. الان احتمالا هیچ بچه‌ای حوصله شنیدن «ماهی سیاه کوچولو» را ندارد، ولی نمایشگاه شهریورماه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان مجسمه‌های کاغذی به منتخبی از کتاب‌های پاپ‌آپ (متحرک و سه‌بعدی) فارسی و غیرفارسی اختصاص دارد؛ شاید برای آخر هفته بچه‌ها گزینه جذابی باشد. در معرفی این نمایشگاه نوشته شده:« این نمایشگاه تا پایان شهریور ۱۳۹۷ ،روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا 4بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان است».




جمعه 9شهریور- دانشجوهای متقاضی ارز حتما خودشان می‌دانند ولی فقط برای یادآوری: دانشجویان متقاضی ارز تا نهم شهریور‌ماه فرصت دارند درخواست‌های خود برای دریافت ارز دانشجویی را در سامانه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ثبت کنند. نشانی: http://nesha.saorg.ir.

جمعه 9شهریور- در سالگرد درگذشت فرهاد مهراد (آهنگساز و خواننده) نمی‌توانیم تا پاریس برویم و دقایقی از روز نهم شهریور را در قبرستان تیه بگذرانیم. پیشنهاد اول برای این روز می‌تواند سرزدن به اتاقی باعنوان «خانه فرهاد» در موزه ‌سینما (باغ ‌فردوس) باشد. آنجا می‌توانید ابزار موسیقی فرهاد و اشیایی را ببینید که متعلق به او بوده‌ و با سلیقه همسرش چیده شده‌اند. احتمالا در این بازدید چند قطعه از آثار معروف فرهاد مهراد هم فضای اتاق را پر می‌کند و این، به ‌هرحال از هیچی خیلی بهتر است. با وجود این، شاید هم وسط این همه گرفتاری، حوصله‌ای برای رفتن تا باغ فردوس نباشد؛پس درون اتاق شخصی، درون اتومبیل، شاد و پیاده، با گوش‌هایی که هدفون درونشان فرو‌رفته، همین که صدایش را گوش کنیم،کافی باشد. «بوی عیدی، بوی توپ» که بماند برای وقت خودش، نهم شهریور «جمعه» است ولی شاید «گنجشکک ‌اشی‌مشی» این روزها بهترین انتخاب باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید