• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28666
+
-

توافق در مجلس

احمد مازنی | رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس:

در جلسه طرح سؤال از رئیس‌جمهوری یک توافق مبارک حاصل شده بود که این جلسه با متانت پیش رود، علت این روند زیبا که نشان‌دهنده بلوغ جریانات سیاسی کشور ماست باید بگویم که توافقات غیررسمی و به تعبیری پشت پرده‌ای در جریان بود که به شکل‌گیری این روند و کاهش اصطکاک‌ها منجر شد. ما حامیان دولت در مجلس قبل از برگزاری نشست طرح سؤال از رئیس‌جمهور با دوستان سؤال‌کننده اتمام حجتی داشتیم و به آنها اعلام کردیم که نوع رفتاری که آنها برای طرح و شرح سؤالاتشان از حسن روحانی انتخاب می‌کنند با رفتار مقابل رئیس‌جمهور و حامیانشان ارتباط مستقیمی خواهد داشت.

در مقابل این اتمام حجت ما دوستان طراح سؤال از رئیس‌جمهور تأکید کردند که عزمشان هیجان‌آفرینی و انتقال اضطراب به جامعه نیست و آنها هم بر رعایت احترام و متانت در نشست سؤال از رئیس‌جمهور تأکید و اعتقاد دارند، به همین دلیل سؤالات با آرامش و متانت بررسی شد و روحانی نیز خیلی آرام پاسخگویشان شد.
مجموع این شرایط مورد توجه سؤال‌کنندگان بود، ضمن اینکه ما به آنها تذکر داده بودیم که رئیس‌جمهوری چند روز آینده میزبان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در کشور خواهد بود و نباید مسیر به سمتی پیش برود که قدرت و جایگاه او تضعیف شود، چراکه یک رئیس‌جمهور تضعیف‌شده در ارتباط با دنیای خارجی خیلی جدی گرفته نمی‌شود و این بازهم منافع و مصالح کشور و ملت را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

اینکه سؤال از رئیس‌جمهور مطرح شد و بررسی آن در فضایی آرام دنبال شد، خبر خوبی است و نشان‌دهند ارتقای سطح دمکراسی در ایران است و در آینده نه مجالس شورای اسلامی، نه روسای جمهور و نه مردم هرگز نگران طرح سؤال از رئیس‌جمهور نخواهند شد، چراکه این تابو در بهترین حالتش از سوی مجلس دهم و دولت دوازدهم شکسته شد و دولت و مجلس در گامی به پیش نشان دادند که سؤال و جواب حق آنهاست و در عین انتقاد، به هم احترام می‌گذارند و حل مسائل را به جنگ بر سر مسائل ترجیح می‌دهند. دیگر این ترس از میان رفت که با طرح سؤال از رئیس‌جمهور و فراخواندن او به مجلس کائنات به لرزه در خواهد آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید