• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 7 شهریور 1397
کد مطلب : 28601
+
-

به‌خاطر یک تعویض شفر را نکوبیم

اشکان نام‌داری: داور چهارم اشتباه کرد، نه حاجی‌لو

به‌خاطر یک تعویض شفر را نکوبیم

محمد زارعی جن‌قشلاقی
اشکان نام‌داری، مربی دروازه‌بانان استقلال درخصوص شکست این تیم مقابل السد در بازی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «واقعیت این است که توان دو تیم یک‌سان نیست. آنها از همه نظر از ما بالاتر بودند السد سال قبل هم بازیکنان خیلی خوبی داشت و چند بازیکن دیگر هم اضافه شدند که صددرصد آماده شدند. ما فقط در همان اوایل بازی توانستیم در حد انتظار ظاهر شویم و با اشتباه دروازه السد یک گل هم زدیم.»
نام‌داری درخصوص اینکه چرا نتوانستند با تاکتیک مناسب از گل خود دفاع کنند اضافه کرد: «ما اوایل بازی گل زدیم و نمی‌شد هم مقابل تیم خیلی خوب السد 80 دقیقه دفاع کرد. به هرحال همان‌طور که آقای شفر گفت ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در بازی برگشت از حق خود دفاع کنیم. السد 4 بازیکن داشت که در حد تیم رئال بودند نفراتی مثل ژاوی، گابی، هافبک کره‌ای  به همراه چند بازیکن دیگر نشان دادند که از توانایی بالایی برخوردار هستند. با پول یک بازیکن السد ما می‌توانیم همه بدهی‌ها خود را پرداخت کنیم و هزینه یک‌سال هم تامین شود تا هر بازیکنی که می‌خواهم حفظ و جذب کنیم. اصلا مقیاس ما با تیمی مثل السد اشتباه است. اما به هرحال تیم ملی هم مقابل اسپانیا و پرتغال عملکرد خوبی داشت و ما هم تلاش می‌کنیم در بازی برگشت از حیثیت‌مان 
دفاع کنیم.»
وی در مورد عملکرد مهدی رحمتی درون دروازه استقلال مقابل السد که پرانتقاد بود گفت: «برای سنجش عملکرد یک دروازه‌بان سطح اول معیاری وجود دارد. دروازه‌بان سطح اول هر شش ‌بازی حق دارد یک اشتباه داشته باشد. اما اگر هر بازی اشتباه داشت یک دروازه‌بان معمولی محسوب می‌شود. مهدی رحمتی هم در چند بازی گذشته عملکرد خوبی داشت و برای تیم ما زحمت کشید ما هم با یک اشتباه او را مواخذه نمی‌کنیم. از او حمایت می‌کنیم حمایت ما هم غیرمعقول نیست.»
مربی دروازه‌بانان استقلال درباره تعویض نویمار که روند بازی را عوض کرد و استقلال بازی برده را باخت، گفت: «بعضی مواقع تعویض‌ها خوب از آب در نمی‌آ‌ید. من  بین دو نیمه در رختکن نبودم که ببینم نویمار خودش خواسته تعویض شود یا دلیل دیگری برای تعویض بود اما نویمار نیمه اول یک ضربه به او خورد که یک مصدومیت جزیی داشت و یک اخطار هم گرفته بود و حتی احتمال اخراجش بود. نمی‌توان به خاطر این تعویض همه اشتباهات را گردن یک‌نفر انداخت و او را کوبید. از وقتی روزبه به خط هافبک رفت در این ناحیه مشکلی برای ما به وجود نیامد. بازی با السد روزی بود که همه بد بودند.» او درباره جنجال لحظه تعویض می‌گوید: «اینکه شماره پیراهن تعویض اشتباه درج شده بود اشتباه داور چهارم بود. من دیدم یک خط‌خوردگی در برگه تعویض است و از سوی سرپرست ما شماره بازیکنی که باید تعویض می‌شد درست درج شده بود.»
نام‌داری درباره اینکه فرشید باقری در طول مسابقه چندبار به کنار زمین آمد تا با شفر صحبت کند آیا به موضوعی اعتراض داشت، گفت: «فرشید اعتراضی نداشت. یک‌موقعی در جریان بازی تیم حریف تغییر تاکتیک می‌دهد؛ به طور نمونه با دو هافبک تهاجمی بازی می‌کند در این‌گونه مواقع بازیکنان کنار زمین می‌آیند تا از آقای شفر شرح وظایف بگیرند صحبت‌های فرشید هم کنار زمین فنی بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :