• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2841
+
-

انتقام‌گیری از همسر سابق، 3سال پس از طلاق

انتقام گیری
انتقام‌گیری از همسر سابق، 3سال پس از طلاق

مرد جوان چند سال پس از جدایی از همسرش وقتی برسر دیدن فرزندانش با او دچار اختلاف شد در اقدامی هولناک وی را در محل کارش با ضربات چاقو به قتل رساند. 2سال پس از این جنایت هولناک، فرزندان مقتول در جلسه محاکمه برای پدرشان درخواست حکم قصاص کردند.

به گزارش همشهری، این حادثه روز پنجم دی‌ماه سال 94در یک فروشگاه پوشاک در قرچک اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مردی با ورود به یک فروشگاه پوشاک با چاقویی که در دست داشت به فروشنده خانم آنجا حمله کرد. این حادثه چند ثانیه بیشتر طول نکشید و در جریان آن مرد خشمگین با چندین ضربه چاقو زن جوان را به قتل رساند و گریخت.

با فرار قاتل غوغایی در آنجا به پا شد. همه با ترس و وحشت به جسد خون آلود زن جوان نگاه می‌کردند و هر کس چیزی می‌گفت. دقایقی بعد با حضور افسران پلیس آگاهی تحقیقات در این‌باره آغاز شد. شواهد اولیه نشان می‌داد زن فروشنده 3سال قبل، از شوهرش جدا شده و او را به زندان انداخته بود. شاهدان جنایت می‌گفتند ضارب شوهر سابق مقتول بود که چند روز قبل هم به اینجا آمده بود. یکی از آنها گفت: من از مغازه داران این خیابان هستم. چند روز قبل صدای دزدگیر مغازه زن جوان توجهم را به‌خود جلب کرد. من و چند نفر دیگر از کسبه فکر کردیم اتفاقی افتاده است. وقتی جلو رفتیم مرد جوانی با عجله از مغاره خارج شد. زن فروشنده گفت که او شوهر سابقش بود که مدام برایش مزاحمت ایجاد می‌کند. این شاهد عینی ادامه داد: ضارب همان مرد بود که وارد مغازه شد و با چاقو چندین ضربه پی در پی به زن جوان زد و درحالی‌که چاقوی خون‌آلود در دستش بود از آنجا فرار کرد. در این شرایط جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل و تلاش‌ها برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد.

دستگیری در قرار صوری

متهم به قتل در خانه پدری‌اش زندگی می‌کرد اما وقتی مأموران به آنجا رفتند نتوانستند وی را پیدا کنند. با وجود این، خانواده وی که از اقدام هولناکش با خبر شده بودند به مأموران قول همکاری دادند. یکی از نزدیکان قاتل فراری با او تماس گرفت و وانمود کرد که می‌خواهد او را فراری دهد. او گفت بهترین راه این است که زودتر به خارج از کشور فرار کند. اما متهم به قتل برای فرار از کشور پول کافی در اختیار نداشت. به همین دلیل برای تحویل گرفتن مبلغی پول با یکی از نزدیکانش قرار گذاشت اما خبر نداشت این قرار، صوری است و در آنجا مأموران پلیس برای دستگیری‌اش انتظار می‌کشند. به این ترتیب در شرایطی که چند ساعت از قتل می‌گذشت متهم دستگیر شد.

با اینکه متهم بعد از دستگیری قتل را انکار می‌کرد اما چندین نفر وی را هنگام ارتکاب جنایت دیده بودند. از سویی دوربین مداربسته مغازه نیز درگیری خونین را با همه جزئیات ضبط کرده بود و جای انکاری برای متهم باقی نمی‌گذاشت. در این شرایط او با اقرار به قتل، صحنه جنایت را نیز بازسازی کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

در دادگاه

در جلسه محاکمه که روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی برگزار شد ابتدا رئیس دادگاه از اولیای دم که پدر و مادر و فرزندان مقتول بودند خواست شکایت‌شان را مطرح کنند. ابتدا پدر مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: داماد سابقم مدام دخترم را اذیت می‌کرد؛ طوری که دخترم هرچند‌ماه یک‌بار مجبور بود خانه‌اش را عوض کند. او دخترم را کشته و باید قصاص شود. مادر مقتول نیز درخواست مشابهی مطرح کرد و سپس پسر 15ساله مقتول در جایگاه ایستاد. او که دست و پایش می‌لرزید نمی‌توانست خواسته‌اش را بیان کند. او اشک می‌ریخت و می‌لرزید اما سرانجام بعد از چند دقیقه گفت خواسته‌اش قصاص پدرش است. ولی دم دیگر دختر 9ساله مقتول بود.

او که از قبل خواسته‌اش را می‌دانست، گفت: قاتل مادرم باید قصاص شود. وقتی قاضی از او پرسید می‌دانی قصاص یعنی چه، او جواب داد: چون پدرم مادرم را به قتل رسانده باید قصاص شود. در ادامه این جلسه متهم 43ساله که 8فقره سابقه کیفری دارد در جایگاه ایستاد و به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: من و همسر سابقم یکدیگر را دوست داشتیم اما چون من با برادر او اختلاف داشتم به‌تدریج رابطه مان خراب شد. او مهریه و نفقه‌اش را به اجرا گذاشت و من را به زندان انداخت و غیابی از من طلاق گرفت. وقتی از زندان بیرون آمدم فهمیدم او به‌طور موقت با مرد دیگری ازدواج کرده است. به‌خاطر همین تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. از طرفی حضانت فرزندانم با همسرم بود و من می‌خواستم آنها را ببینم. وی ادامه داد: همسرم در یک فروشگاه پوشاک کار می‌کرد. یک روز وقتی به آنجا رفتم او آژیر دزدگیر را به صدا درآورد و من را فراری داد. به‌خاطر همین چند روز بعد با چاقو به آنجا رفتم. وقتی وارد شدم همسرم می‌خواست باز هم آژیر را بزند اما نتوانست. او به طرفم حمله کرد و من هم با چاقو چند خراش روی بدنش انداختم اما نمی‌دانم چطور شد که فوت شد. در این هنگام فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته در دادگاه نمایش داده شد. این فیلم نشان می‌داد متهم دست‌کم 7ضربه عمیق به مقتول زده است.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه هیأت قضایی با اخذ آخرین دفاع از متهم برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید