• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2833
+
-

سرنوشت متفاوت 2مأمور در دادگاه

2مأمور پلیس که در جریان تعقیب و گریز 2متهم با شلیک گلوله آنها را به قتل رسانده بودند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. یکی از آنها توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند اما دیگری با درخواست قصاص از سوی اولیای دم مواجه شده است.

به گزارش همشهری، ساعت 2:30بامداد دوازدهم خرداد‌ماه سال 93مأموران واحد گشت کلانتری 140باغ فیض در خیابان ابراهیمی به سرنشینان خودرویی مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند. راننده خودرو حاضر نبود خودرواش را متوقف کند و پایش را روی پدال گاز گذاشته بود و قصد داشت به هر قیمتی که شده از دست مأموران بگریزد. راننده خودرو هنگام فرار اشیایی ازجمله قمه و چاقو را از ماشینش بیرون می‌انداخت. در چنین شرایطی مأموران به سوی خودروی تحت تعقیب تیراندازی کردند. از میان گلوله‌های شلیک شده یکی به کتف راننده اصابت کرد و با مجروح شدن وی خودرو متوقف شد. او که دچار خونریزی شدیدی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد. در این شرایط مأموران به تحقیق از سرنشین دیگر خودرو پرداختند. او مدعی شد به‌عنوان مسافر سوار خودرو شده بود. وی گفت: من چند دقیقه قبل از شروع تعقیب و گریز سوار خودرو شدم. بعد از چند دقیقه وقتی مأموران به راننده دستور ایست دادند از او خواستم که من را پیاده کند اما قبول نکرد تا اینکه تیراندازی مأموران او را از پا در‌آورد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد اولیای دم مقتول برای مأمور پلیس درخواست حکم قصاص کردند. آنها گفتند فرزندمان بی‌گناه کشته شده و خواستار قصاص قاتلش هستیم. با وجود این، متهم در دفاع از خودش گفت: من قصدی برای به قتل رساندن متوفی نداشتم. سعی کردم قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت و بعد شلیک کنم. با وجود این، از خانواده متوفی درخواست بخشش دارم. رسیدگی به دومین پرونده‌ای که متهم آن یک مأمور پلیس است از روز پنجم شهریور‌ماه سال 94به‌دنبال شلیکی مرگبار در منطقه تهرانپارس آغاز شد. در آن روز مأموران گشت کلانتری که به جوانی موتورسوار مظنون شده بودند به سوی وی شلیک کردند.

هرچند 2تیر هوایی شلیک شده و تیر سوم نیز به قصد لاستیک موتورسیکلت شلیک شده بود اما به راکب موتور اصابت کرد و وی به قتل رسید. با وجود مرگ جوان موتورسوار، اولیای دم او اعلام کردند هیچ شکایتی از عامل تیراندازی ندارند. با این حال مأمور پلیس صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. در این جلسه متهم در دفاع از خودش گفت: قبول دارم که تیراندازی من باعث مرگ پسر جوان شد اما من قصدم قتل او نبود و لاستیک موتورسیکلت را هدف گرفته بودم اما تیرم به خطا رفت. با این حال حاضرم دیه متوفی را پرداخت کنم.

براساس این گزارش، قرار است قضات دادگاه به‌زودی درباره این دو مأمور پلیس تصمیم‌گیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید