• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28399
+
-

انتشار 700میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران

خط 7 قطار شهری تهران از مسیر بازار سرمایه توسعه می‌یابد

مدیرعامل تأمین سرمایه تمدن از انتشار 700میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران به‌منظور تأمین مالی احداث و تکمیل خط7 قطار شهری تهران خبر داد.
به گزارش همشهری، محمودرضا خواجه‌نصیری، با اشاره به گسترش همکاری‌های بازار سرمایه و حوزه حمل‌ونقل شهری گفت: تأمین سرمایه تمدن برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و به‌منظور تأمین مالی پروژه‌های شهری نسبت به انتشار این اوراق اقدام کرده است.
او افزود: تنوع ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه فرصتی مناسب و راهکاری اساسی برای توسعه طرح‌های شهری به‌شمار می‌رود و با توجه به اینکه قطارشهری نقش بسزایی در حمل‌ونقل ایمن، کاهش آلودگی هوا، ترافیک و صرفه‌جویی در زمان دارد، تأمین مالی این قبیل پروژه‌ها فرصتی مناسب برای توسعه و گسترش خدمات خواهد بود.

به گفته خواجه‌نصیری این اوراق 4ساله و با نرخ سود سالانه 20درصد است که با مجوز بانک مرکزی منتشر شده و به‌زودی معاملات ثانویه آن در یکی از بازارهای بورس، آغاز می‌شود.
متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان این اوراق، شرکت تأمین سرمایه تمدن است و تأمین مالی حوزه‌های مختلف با استفاده از تمامی امکانات بازار سرمایه، از اهداف تأمین سرمایه تمدن در سال1397 است.

این خبر را به اشتراک بگذارید