• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28392
+
-

کتابخوانی 27هزار مسافر مترو در تیرماه امسال

مترو
کتابخوانی 27هزار مسافر مترو در تیرماه امسال

با اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر، 27هزار و 674مسافر مترو در تیرماه کتاب خواندند. پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها طی این‌ماه به‌ترتیب «ملت عشق»، «زندگیتان را در هفت روز تغییر دهید» و «تانگ‌فو: روش برخورد با افراد دشوار» بوده است.

به گزارش همشهری، محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران در این‌باره گفت: با اجرای طرح دسترسی رایگان مسافران مترو به یکی از سامانه‌های مجازی کتاب توسط گوشی هوشمند و یا تبلت، آمار کتابخوانی در مترو افزایش چشمگیری داشته است. متروی تهران با ارائه کتاب‌های مناسب و جذاب به مسافران فرصت مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه ایجاد کرده و باعث ترغیب مردم به کتابخوانی شده است.
او با اشاره به اینکه هم‌اکنون 75دستگاه برای اتصال رایگان شهروندان و مسافران محترم به این سامانه در 22ایستگاه شامل تجریش، قلهک، شاهد، باقرشهر، بهارستان، دانشگاه شریف، تهران (صادقیه)، تئاتر شهر، مصلای امام خمینی، میدان انقلاب اسلامی، میدان ولیعصر، میدان شهدا، شهرک اکباتان، بیمه، فرهنگسرا، آزادگان، امام خمینی، شادمان و میدان آزادی وجود دارد، گفت: مسافران مترو در ایستگاه‌ میدان ولیعصر به سمت ایستگاه شهید کلاهدوز با 807اسکن بیشترین و در ایستگاه تئاتر شهر به سمت ایستگاه شهید کلاهدوز کمترین استفاده از فیدباکس‌های نصب شده را داشتند.

محمدیان با بیان اینکه شهروندان و مسافران می‌توانند به‌مدت یک ساعت از کتاب‌های این نرم‌افزار به‌صورت رایگان استفاده کنند خاطرنشان کرد: مسافران پس از خارج شدن از مترو، نگران کتابی که در حال مطالعه آن بوده‌اند، نباشند چرا که می‌توانند در سفر بعدی ادامه کتاب را مطالعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید