• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 5 شهریور 1397
کد مطلب : 28390
+
-

میدان ونک پیاده‌راه می‌شود

خبر
میدان ونک پیاده‌راه می‌شود

میدان ونک با هدف اختصاص فضایی بیشتر، مناسب‌تر و امن‌تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای، پیاده‌راه می‌شود. این میدان در میانه بزرگ‌ترین خیابان خاورمیانه قرار گرفته و یکی از مهم‌ترین و متراکم‌ترین میادین شهری در تهران است. علاوه بر آن از جمله مراکز اصلی دسترسی و پایانه مهم حمل‌ونقل و ترافیک بین شهری به شمار می‌رود.

به گزارش همشهری، مصطفی سلیمی، شهردار منطقه3 با بیان این مطلب گفت: یکی از سیاست‌های کلان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور در سطح شهر تهران است. در این راستا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3طرح احداث پیاده‌راه در معابر این منطقه را مورد بررسی و امکان‌سنجی قرار داد. وی اظهار داشت: معابر مختلفی از حیث ظرفیت تقاضا، کاربری و موقعیت مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت خیابان ونک به‌عنوان یکی از شاخصه‌های پرتردد منشعب از میدان ونک به‌عنوان محور پایلوت انتخاب شد.

شهردار منطقه3 ابراز کرد: طرح احداث پیاده‌راه خیابان ونک در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه هم‌اکنون جلسات بررسی و تصویب طرح در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تهران در حال برگزاری است، ادامه داد: با اجرای این طرح جابه‌جایی عابرین پیاده در محدوده متراکم و پرتردد میدان ونک با سهولت بهتری صورت خواهد پذیرفت و نیز با راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی از قبیل کارفوت، نمایشگاه‌های آموزشی و اجتماعی و سایر فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کنیم تا کیفیت و جایگاه اجتماعی این میدان در کنار ارتقای ترافیکی بهبود یابد. سلیمی خاطرنشان کرد: به‌علاوه با احداث این طرح، زیست شبانه در میدان ونک جان دوباره خواهد یافت و ضمن ارتقای سطح افزایش سطوح قابل تردد برای شهروندان از مزایای طرح‌های ارائه شده استفاده خواهد کرد. خیابان ونک در ضلع شمال غربی میدان به‌طول حدودی 800 و عرض 16متر به‌عنوان یکی از خیابان‌های حاشیه میدان ونک است که دارای بیشترین حجم مراکز تجاری و خدماتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید