• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 دی 1396
کد مطلب : 2836
+
-

مادر، قاتلان پسرش را بخشید

بخشش
مادر، قاتلان پسرش را بخشید

دو مرد افغان که برای حفظ آبرویشان، برادرشان را به قتل رسانده بودند، با بخشش مادر از قصاص گریختند.

به گزارش همشهری، ظهر ششم مهرماه امسال جسدی در میان زباله‌های منطقه یافت‌آباد کشف شد. جسد داخل گونی بود و آن‌طور که مشخص بود قربانی بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود و 3روز از مرگش می‌گذشت. کارآگاهان در تحقیقات میدانی موفق شدند هویت او را شناسایی کنند. مقتول پسری 25ساله و اهل افغانستان بود که در نزدیکی محل کشف جسد به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کرد. در ادامه معلوم شد که وی توسط 2برادرش به قتل رسیده است و آنها بازداشت شدند. متهمان اعتراف کردند که برادرشان را به‌خاطر انحرافات اخلاقی به قتل رسانده‌اند. یکی از آنها گفت: از مدتی قبل شنیده بودم که برادرم نظیف(مقتول) با یکی از همشهری‌‌هایمان که زنی 50ساله است ارتباط دارد. چندین بار به او تذکر دادم. حتی برادر دیگر هم به او گوشزد کرد که دست از این کارها بردارد. چون از آبروریزی‌هایی که بعدا ممکن بود پیش بیاید می‌ترسیدیم اما او اصلا اهمیتی به حرف‌های ما نمی‌داد و به فکر آبروی ما و خانواده نبود.

از آنجا که می‌ترسیدیم خیلی زود این ماجرا برملا شود و خانواده زن میانسال آبروی ما را در محل و فامیل ببرد تصمیم گرفتیم خودمان وارد عمل شویم چرا که این موضوع اگر به گوش فامیل‌های دورمان در افغانستان می‌رسید خیلی برایمان گران تمام می‌شد و ممکن بود تبعات سنگینی داشته باشد. به همین دلیل از یک هفته قبل نقشه قتل او را کشیدم و موضوع را با برادر دیگرم در میان گذاشتم و او نیز پذیرفت. وی ادامه داد: می‌دانستیم نظیف از یکی از دوستانش پول طلب دارد. همین شد که برای اجرای این نقشه سراغ دوست وی رفتیم و از او خواستیم تا با نظیف تماس بگیرد و به بهانه برگرداندن طلبش با وی قرار بگذارد. دوست برادرم بی‌آنکه بداند ماجرا از چه قرار است با نظیف تماس گرفت و از او خواست به انباری در حوالی بازار آهن بیاید. وقتی نظیف رسید، ‌دوست وی رفت و من و برادرم ماندیم با نظیف. دست و پایش را بستیم و من با دستمالی خفه‌اش کردم. پس از قتل جسد را با برادرم داخل گونی گذاشتم و شبانه در همان نزدیکی انبار در میان زباله‌ها رهایش کردم.

پس از اعترافات تازه این دو برادر، متهمان به اتهام مباشرت در قتل عمدی بازداشت شدند و حالا با گذشت 3‌ماه از زمان حادثه مادر مقتول به‌عنوان ولی دم از افغانستان راهی تهران شده و با حضور در دادسرای جنایی تهران، دو پسر قاتلش را بخشیده است. به این ترتیب دو برادر افغان با گذشت مادرشان از قصاص رهایی یافتند و به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید